El director del màster en Enginyeria Mecànica i Equipament Industrial, Carles Riba, distingit amb premi Manel Xifra Boada a la transmissió del coneixement

El premi Manel Xifra Boada reconeix la trajectòria docent, de recerca i divulgació en l’àmbit de les energies renovables de Carles Riba (Palma de Mallorca, 1 de juliol de 1947), doctor en enginyeria industrial per la UPC, professor del departament d’enginyeria mecànica de la UPC, director del Centre de Disseny d’Equips Industrials (CDEI) i director acadèmic del màster en Enginyeria Mecànica i Equipament Industrial de la UPC School, que aquest any compleix la seva 15a edició.

Riba és un dels impulsors del nou model Energètic i Social Sostenible, un projecte de recerca que caldria liderar des de la universitat i les institucions de recerca catalanes per a la transició energètica. Aquest projecte pretén impulsar el pas de l’actual model de desenvolupament basat en recursos fòssils a un altre basat en recursos renovables.

Els premis s’emmarquen dins l’Engidiada, la trobada anual dels enginyers tècnics industrials gironins i han comptat amb la presència de Felip Puig, conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.