El màster en Disseny i Producció d’Espais ha participat en la mostra Girona Temps de Flors 2013

Els alumnes han realitzat una intervenció que utilitzava l’aigua com a generador universal d’un paisatge sensitiu: per tocar, escoltar, olorar, veure i provar. Com a element efímer que, per la seva condició líquida i de moviment, era idoni per estimular els cinc sentits.

Per tal que l’univers sensitiu arribi a qui l’observa, els alumnes van voler fer circular l’aigua a través d’un sistema de circulació per goteig d’alçada, d’on sorgia la primera contracció: la pluja caient un solejat dia de primavera. L’aigua s’anava recollint en gots apilats, units per silicona calenta i coberts de paper de cel·lofana de colors. Un material que, per la seva transparència, reflectia la llum a través de l’aigua i feia percebre tot un univers de colors.

Jordi Quetglas, un dels alumnes de l’edició 12-13 del màster en Disseny i Producció d’Espais i un dels participants de la mostra, valorava molt positivament la participació del màster en projectes reals d’aquest tipus: “Aquestes instal·lacions efímeres permeten un grau de llibertat molt més elevat que l’arquitectura convencional, permeten investigar noves idees i sensacions a través de l’espai”. El “creixement emocional del grup” també ha estat clau, segons el professorat del màster, per al bon destí del muntatge i la mostra del projecte, que es va exposar a Girona entre l’11 i el 19 de maig de 2013.