Alumnes del màster en Sistemes Ferroviaris visiten el Control Regional d’Alta Velocitat d’ADIF a Saragossa

El passat dijous 28 de novembre, estudiants del màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica de la UPC School, van realitzar la visita a les instal·lacions del Centre Regional de Control d’Alta Velocitat d’ADIF ubicat a Saragossa. La visita complementa el mòdul de formació del màster en Alta Velocitat i Servei de Viatgers Interurbans.

En aquesta visita, els responsables del Centre van explicar com es realitza el control del trànsit ferroviari, aplicant conceptes com la distància entre diferents trens, la capacitat de la via o les mesures de seguretat que han de complir per donar un servei de qualitat, fiable i segur com és el servei d’alta velocitat AVE.

Durant el trajecte, els estudiants van poder accedir en grups reduïts a la cabina de tren d’alta velocitat per comprovar i testejar in situ tots els elements de senyalització i seguretat aplicats en aquest servei, i que han estat explicats al detall pel professorat en aquest bloc de Alta Velocitat i Serveis de Viatgers Interurbans.

Tots els mòduls formatius del màster en Sistemes Ferroviaris van acompanyats de visites in situ a centres del sector ferroviari, on els alumnes poden veure aplicats els coneixements aplicats al llarg del programa.

Centre Regional AVE Saragossa