Transabadell implementa el projecte d’optimització del Customer Service desenvolupat pels alumnes del màster Executive en Supply Chain Management

L’empresa de serveis logístics en paquetería industrial Transabadell i la UPC School han col·laborat en el desenvolupament del projecte final d’un grup d’alumnes del màster en Executive en Supply Chain Management. Direcció d’Operacions i Logística Integral en un entorn Lean Management. El projecte, que porta per nom “Mapa de Processos i Quadre de Comandament del Costumer Service de Transabadell, es basa en millorar els processos actuals del customer service i dissenyar un quadre de comandament que permeti mesurar els processos per seguir millorant-los de forma continuada.

Durant el període de desenvolupament del projecte, que va durar des del mes de febrer fins el passat mes d’octubre de 2013, l’empresa va anar implementant les millores que es desgranaven del projecte desenvolupat pels alumnes del màster Estefanía Grandao, Antonio Castillejo, Guillermo Redondo, Nicolás Ruiz i Francesc Elías. “El resultat ha estat molt positiu: hem aconseguit una orientació per processos, al treball en equip” explica la directora d’aquest projecte i responsable de Qualitat de Transabadell, Laura Ilzarbe.

Una de les principals millores del projecte, segons explica la seva directora, va ser la introducció d’eina de gestió de correus electrònics OTRS. Aquesta millora va permetre eliminar els correus electrònics personals i treballar amb un compte comú. “Hem observat que la millora de l’organització interna i l’eficiència dels processos al departament de Customer Serive té un reflexe claríssim en oferir un millor servei al client”, matissa Laura Ilzarbe.

Els alumnes del màster en Executive en Supply Chain Management. Direcció d’Operacions i Logística Integral en un entorn Lean Management de la UPC School desenvolupen anualment els seus projectes finals en casos reals d’empreses, com és el cas de Transabadell. Una experiència molt enquiridora per ambdues parts, doncs permet “incorporar les darreres tendències en gestió i aportar una visió completa de una perspectiva externa”.

El treball dels alumnes del màster es va presentar el passat 18 d’octubre a la Sala d’Actes de la UPC School. La presentació va ser seguida per alumnes de la present edició, nous alumnes i membres del tribunal avaluador. En aquesta ocasió, els alumnes de la present edició 13-14 van poder votar els projectes de la passada edició. El projecte “Mapa de Processos i Quadre de Comandament del Customer Service de Transabadell” va resultar, precisament, el millor puntuat tant pels nous alumnes com pels membres del Tribunal.