Gerd Pfarré inaugura el cicle de conferències en Lighting Design 2014

El fundador i director de l’estudi Pfarré Lighting Design, situat a Munich (Alemanya), va visitar Barcelona per parlar de la seva experiència com a lighting designer. Va ser en el marc de l’Open Talent “Light? Let ‘s talk about reflection”, que va inaugurar el cicle de conferències en Lighting Design de la UPC School per a aquest 2014, patrocinat per les empreses d’il·luminació residencial Artemide, Flos i Lutron.

Un centenar de persones van assistir a aquest Open Talent, que va tenir lloc a l’Auditori del MACBA el 30 de gener de 2014, en el qual el lighting designer alemany va explicar, a través de projectes d’il·luminació reals, la seva experiència professional al llarg d’aquests anys. En la seva conferència es va centrar en detallar com, a través del seu propi segell en il·luminació, ha aconseguit dotar d’una forma , una textura i un color únic els projectes arquitectònics en què ha treballat.

Lighting Design

Gerd Pfarré té una llarga experiència en l’àmbit de la il·luminació d’espais. La seva trajectòria a l’àrea del disseny d’il·luminació es va iniciar i consolidar col·laborant amb l’equip de Ingo Maurer des de mitjans dels 80. L’any 1992 comença com a professional independent i, el 1998, va fundar el seu propi estudi, Pfarré Lighting Design, un despatx amb personalitat pròpia que aborda la intervenció lumínica en qualsevol tipus de projecte públic, comercial o cultural. És membre de l’Associació Internacional de Dissenyadors d’Il·uminació IALD i, des de 2012, coautor de la revista especialitzada Illuminator.

Recentment ha rebut el premi IALD Radiance Award for Excellence en Disseny d’Il·luminació pel projecte de l’estació de metro a Hafen City University U4 a Alemanya.

Si vols conèixer més detalls de la seva experiència, no et perdis l’entrevista completa de la revista d’il·luminació, arquitectura i interiorisme iCandela a Gerd Pfarré.

En aquesta sessió, i prèviament a la conferència, Gerd Pfarré va realitzar una correcció personalitzada dels treballs dels alumnes d’aquesta edició del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica.

No et perdis al nostre perfil de Flickr totes les fotos d’aquest Open Talent i la correcció de treballs de Gerd Pfarré amb els alumnes del màster en Lighting Design.

Si us vau perdre la conferència de Gerd Pfarré o voleu veure-la de nou, podeu visualitzar-la en el següent enllaç:

VÍDEO DE L’OPEN TALENT: “Light? Let ‘s talk about reflection”