El sector marítim, un motor estratègic per al creixement econòmic

La 6th International Conference of Maritim Transport celebrada a Barcelona, sota la direcció del Departament de Ciència i Enginyeria Nàutica de la UPC, va posar de manifest que el sector marítim és un gran dinamitzador estratègic per a la competitivitat regional. El Port de Barcelona es consolida com el primer port de creuers d’Europa i la Mediterrània i el quart del món.

Maritime Transport Conference 2014La 6th International Conference of Marítim Transport va demostrar les bones pespectives professionals i de generació de negoci per les quals passa el sector marítim i la logística portuària. En el fòrum es van debatre qüestions com l’acceleració del comerç o l’especialització de les terminals portuàries i els vaixells, amb l’accent posat en els reptes de multimodalitat, intermodalitat o ecomodality amb el medi ambient que últimament centren les tendències del negoci marítim internacional.

Segons dades que es recullen a l’Informe Sectorial 2013 de Transport Marítim de l’Ajuntament de Barcelona, l’activitat de Port de Barcelona (serveis a vaixells, serveis logístics i de transport intermodal) genera de manera directa i indirecta un Valor Afegit Brut (VAB) de 2,29 milions d’euros, valor que representa un 1,4% del VAB total de l’economia catalana. Pel que fa a volum de passatgers, Barcelona es consolida com el primer port de la Mediterrània i el quart a nivell mundial.

En aquest fòrum marítim internacional van assistir els alumnes del màster en Dret i Negoci Marítim i Gestió Portuària (Shipping Business) i del postgrau en Direcció d’Operacions Portuàries. Al seu comitè organitzador estava Francisco Javier Martínez de Osés, director acadèmic d’aquest postgrau. Per conèixer més dades i oportunitats de negoci del sector marítim, no et perdis aquesta entrevista a Barcelona TV, on també podràs conèixer el nou simulador visual de navegació i maniobres de les que disposa la Facultat de Nàutica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), pensat per impulsar projectes de recerca punters.

Player BTVLa Facultat de Nàutica de la UPC també compta en la seva oferta de formació contínua pels professionals del sector amb el postgrau en Nàutica Esportiva de la UPC School.

En aquest enllaç es pot consultar informació sobre la Maritime Transport Conference 2014, així com els free papers presentats per alguns ponents del congrés, que va comptar amb la col·laboració destacada de RIDEPORT, la Xarxa Internacional d’Experts en Ports i Costes, el Museu Marítim de Barcelona i el Port de Barcelona.