Alumnes del postgrau en BIM Management guanyen el tercer premi al Congrés BIM Valladolid 2014

Un equip de 9 alumnes del postgrau en BIM Management de la UPC School, acompanyats pel BIM Manager i professor del programa Josep Coll Amargan, van guanyar el tercer premi del concurs que l’Ajuntament de Valladolid va posar en marxa en el marc I Congrés Internacional BIM Valladolid 2014: del BIM al Big Data. El consistori posava a concurs la licitació de la construcció d’un edifici real amb tècniques BIM.

BIM ManagementDel 19 al 21 de novembre, la ciutat de Valladolid va acollir la primera edició del Congrés Internacional BIM Valladolid 2014: Del BIM al Big Data. En aquesta pionera trobada professional a Espanya sobre aquest àmbit, es van debatre les principals oportunitats i desafiaments del sector de la construcció en el nou escenari del BIM Management i la gestió del Big Data: un escenari que planteja nous reptes en qüestions com presa de decisions en la redacció de projectes d’edificació, la gestió administrativa, la licitació i adjudicació pública, la gestió d’actius immobiliaris, el manteniment i la conservació d’edificis o l’actuació sobre el patrimoni arquitectònic, entre altres.

A més a més, el segon dia del Congrés, Alejandro Núñez Noda, també professor del postgrau en BIM Management. Gestió Multiplataforma de Building Information Modeling, va oferir una completa i interessant ponència sobre BIM en Rehabilitació Integral.

Els alumnes del postgrau que no van poder desplaçar.se a Valladolid per la presentació del projecte al concurs, van poder seguir igualment via streaming totes les ponències del congrés.

La direcció acadèmica del postgrau ha participat en els darrers congressos de referència del sector. Eloi Coloma, consultor de tecnologia aplicada a l’edificació i director del postgrau en BIM Management, va participar com a ponent en una taula rodona de la major trobada a nivell mundial sobre edificació sostenible que es va realitzar del 28 i el 30 octubre 2014 a Barcelona, al Congres World Sustainable Building WSB 2014 Barcelona. D’altra banda, també va participar com a membre del Comitè Científic del BIMForum Portugal, que va tenir lloc a principis d’octubre a Lisboa.