Un projecte dels alumnes del postgrau en Big Data, finalista als Big Data Talent Awards

El projecte SmartCityAlert, desenvolupat pels alumnes del postgrau en Big Data Management & Analytics de la UPC School Carles Maggi, Jesús Llevadias i José Manuel Reche, ha quedat finalista en la categoria finalització de màster o postgrau dels premis Big Data Talent Awards, un certamen organitzat en el marc del Big Data Congress celebrat a Barcelona.

bigdataEl Big Data Congress va reunir a Barcelona entre els dies 3 i 4 novembre prop de mil assistents per abordar els reptes de futur en la gestió intel·ligent de dades a Internet, un espai on conèixer tendències i l’estat de l’art tecnològic Big Data, compartir experiències i crear un espai de networking entre els assistents. El Centre d’Excel·lència en Big Data de Barcelona impulsava, en el marc d’aquest congrés pioner,  la 1a edició dels Big Data Talent Awards, uns premis que tenen per objectiu reconèixer les tesis doctorals i projectes de fi de carrera / màster o postgrau relacionats en Business Analytics amb més impacte socioeconòmic i amb la major innovació tecnològica.

SmartCityAlertEl projecte SmartCityAlert (SCA) va quedar finalista en la categoria projectes fi de formació de postgrau. Aquest projecte té com objectiu crear una plataforma per classificar, categoritzar i monitoritzar l’estat de descontentament sobre diferents temàtiques d’una ciutat a partir de les opinions de ciutadans a Twitter en temps real.

Aquest ha estat el treball final de postgrau desenvolupat pels alumnes Carles Maggi, Jesús Llevadias i José Manuel Reche del postgrau en Big Data Management & Analytics de la UPC School, un programa d’especialització amb orientació pràctica que aporta una visió global d’un ecosistema Big Data i es profunditza en aquest perfil mixte: el de gestió (Big Data Management) i el d’explotació de les dades (Big Data Analytics), per extreure coneixement rellevant per l’organització amb algoritmes de Data Mining i Machine Learning (Big Data Analytics), amb aplicabilitat pràctica, visió de negoci i orientat a la presa de decisions estratègiques.

Les tecnologies de big data i data analítics són un àmbit professional amb bones perspectives de futur, doncs es calcula que generaran 900. 000 llocs de treball a Europa en els propers 6 anys. Publicacions com el Harvard Business Review l’assenyalen com la professió més atractiva del s.XXI o d’altres com el portal d’ocupació Indeed.com asseguren que només en dos anys els llocs de treball relacionats amb el Big Data han crescut un 15.000%.