El postgrau en Design Management col·labora en la jornada del BCD: “Com incorporar el disseny i l’usuari en el teu procés d’innovació: 3 casos empresarials d’èxit”

El dijous 21 d’abril va tenir lloc al Disseny Hub Barcelona la jornada: “Com incorporar el disseny i l’usuari en el teu procés d’innovació: 3 casos empresarials d’èxit”. Aquesta sessió va ser organitzada pel Barcelona Centre de Disseny (BCD) amb la col·laboració del postgrau en Design Management de la UPC School i ACCIÓ. Els alumnes, juntament amb membres del Club d’Empreses BCD i altres convidats, van aprendre com millorar el procés d’innovació de la seva empresa i què els pot aportar la integració del disseny en la seva estratègia empresarial.

JornadaBCDA l’hora de diferenciar-se de la competència s’ha d’oferir a l’usuari el producte o servei que satisfaci millor les seves necessitats. Per crear aquest valor afegit, s’ha de situar l’experiència de l’usuari al centre del procés d’innovació per tal d’estudiar les seves necessitats i trobar la manera més completa de resoldre-les.

Els assistents a la jornada van conèixer de primera mà conceptes com l’experiència dels usuaris i la seva aplicació en metodologies de disseny de la innovació a través de tres casos d’èxit:

• ‘Innovació de productes i serveis a través de l’experiència del client’, a càrrec de Jaime Moreno, fundador i CEO de Mormedi, un estudi de disseny i consultoria estratègica que va rebre el Premi Nacional de Disseny 2015. Moreno va explicar com es resol la complexitat de dissenyar un producte nou estudiant les necessitats del consumidor final i el seu ecosistema.
  • ‘Co-creació amb dissenyadors i altres professionals per trobar solucions centrades en les seves necessitats reals’, a càrrec de Cristina Bustillo, CXO Chief Experience Officer de l’Hospital Sant Joan de Déu. Bustillo va explicar la creació del Living Lab, basat en l’experiència dels pacients de l’hospital.
  • ‘La integració de l’usuari en el procés de disseny i innovació com a via per augmentar les probabilitats d’èxit d’un producte’, a càrrec de Germán Muñoz, màrqueting manager de Mediclinics. Muñoz va explicar com introdueix l’usuari en el disseny del producte avaluant la seva experiència i les seves necessitats d’ús.

L’acte va continuar amb un debat moderat per Isabel Roig, directora general del BCD, i Eugènia Martí, directora d’innovació del BCD i codirectora del Postgrau en Design Management de la UPC School. Finalment, l’acte va concloure amb un networking entre els més de seixanta assistents.

Aquesta jornada s’emmarca dins de les activitats del Centre d’Integració de Valor (CIV), una iniciativa impulsada pel Barcelona Centre de Disseny. L’objectiu de CIV és actuar com un centre dinamitzador d’oportunitats de negoci i promotor de nous coneixements i debat, al voltant de la innovació centrada en l’usuari i les seves aplicacions.