Etherborn, un joc fet per exalumnes del màster en Videojocs, guanya el premi al Millor Joc de l’Indie Hub – Gamelab 2016

Del 29 de juny a l’1 de juliol es va celebrar a Barcelona el Congrès Internacional del Videojoc i l’Oci Interactiu Gamelab BCN. Aquest és un esdeveniment de referència que reuneix empreses, desenvolupadors de videojocs, inversors i mitjans de comunicació de tot el món. En el marc d’aquesta cita es realitza l’Indie Hub, una trobada de desenvolupadors indie d’arreu de l’Estat en la qual el videojoc Etherborn, un dels projectes finals d’alumnes del màster en Disseny i Creació de Videojocs de la UPC School, va resultar premiat com a Millor Joc.

EtherbornL’Indie Hub és una àrea d’exhibició de projectes, en el marc del Gamelab, en què diversos estudis de desenvolupament espanyols mostren al públic els seus videojocs. El públic assistent és qui vota pel seu joc favorit, després de testejar-lo, perquè es converteixi en el guanyador del Premi Millor Joc de l’Indie Hub. Entre les 63 propostes d’estudis de desenvolupament indie que es van presentar, el guanyador va ser el videojoc Etherborn de l’estudi Altered Matter.

EtherbornEtherborn és un joc de plataformes d’exploració en un món estrany i exòtic on les lleis de la física es comporten d’una manera completament diferent. És un projecte realitzat per Samuel Cohen, Carles Triviño, Alexandra Escudero i Gabriel Garrido.

Etherborn no para de recollir èxits en la seva recent trajectòria. El joc va ser seleccionat per la incubadora d’startups Incubio per formar part del seu programa de
incubació i acceleració GameBCN, gràcies al qual s’han pogut formar com a estudi professional, amb el nom d’Altered Matter.

El projecte també va arribar a les mans del MIX (Media Indie Exchange), una organització que sol estar present a les exposicions i esdeveniments més importants de la indústria. De totes les sol·licituds, l’organització va escollir quaranta jocs per a estar presents en el MIX de l’E3, i entre ells va estar Etherborn.

Etherborn també va quedar entre els 16 videojocs finalistes de la quarta edició dels premis Three Headed Monkey Awards. Social Point, un certamen creat per reconèixer els millors projectes presentats per estudiants, joves desenvolupadors i petits estudis de recent creació. Aquest any per primera vegada, durant la jornada de lliurament de premis 3HMA, hi va haver un espai de networking en el qual els 16 finalistes de la categoria de videojocs van exposar els projectes i  van compartir experiències amb la resta d’assistents. Etherborn va quedar finalista en dues categories: Premi al Millor Videojoc UPC i Premi Menció del Públic.