Alumnes del màster en Enginyeria Estructural a l’Arquitectura visiten el Centre Cívic Torre de La Sagrera

Un grup d’alumnes del màster en Enginyeria Estructural a l’Arquitectura de la UPC School han visitat les obres de rehabilitació i ampliació del Centre Cívic Torre de la Sagrera, a Barcelona. El projecte d’IF Arquitectes, que va guanyar l’any 2014 el concurs de propostes de BIMSA (Barcelona Infraestructures Municipals), proposava una rehabilitació molt respectuosa amb les preexistències i una ampliació construïda en fusta.
Visita_EstructurasEl nou edifici d’uns 1000m2 acollirà les associacions de veïns i entitats culturals del barri de La Sagrera a Barcelona, ​​i disposa d’espais per fer tallers, sales de reunions i polivalents, més una sala insonoritzada d’assaig. Durant el procés i obres de rehabilitació es va trobar un dels més grans i millor conservats refugis antiaeris de la Guerra Civil de la ciutat, per al qual s’ha condicionat el seu accés.

Foto3Els alumnes coneixen, a través d’aquestes visites presencials, els reptes d’un projecte de rehabilitació i edificació real: els seus requisits tècnics, l’ús de materials, la seva funcionalitat i l’ús social a l’espai.

La visita s’ha emmarcat dins de les assignatures de “Exercici Professional” i “Rehabilitació i Reforç d’Estructures”. El contingut de la visita serveix com a exemple pràctic d’un projecte executiu d’estructures construït, així com de l’estratègia i disseny d’un procés d’intervenció en estructures edificatòries existents, temàtiques treballades durant el màster.