Alumnes del màster en BIM Management guanyen el primer premi del concurs BIMtecnia 2016

Els dies 13 i 14 de desembre va tenir lloc a Valladolid el fòrum BIMtecnia, la trobada internacional de referència a Espanya sobre construcció intel·ligent. En el marc d’aquest certamen, se celebra un concurs internacional BIM que té com a objectiu premiar els millors projectes en BIM fets a partir d’un programa funcional i en fase de projecte o disseny. Un grup d’alumnes del màster en BIM Management. Building Information Modeling i Nous Models de Negoci de la UPC School es va endur el primer premi del jurat en aquest concurs, valorat en 3.000€.

BIMtecnia és un fòrum internacional sobre construcció intel·ligent o construcció 4.0, un exemple de col·laboració publicoprivada per rellançar la indústria de la construcció. És un fòrum dinàmic amb conferències, tallers, trobades, concurs i exposicions que se celebra anualment a Valladolid.

FotoGrupBIMAl concurs BIM d’aquesta edició s’han presentat 14 equips, entre equips professionals i equips universitaris, com el de la UPC School. Finalment, després de la deliberació del jurat, Roberto Carlos Martínez, Sergio Mirallas, María Vicenta Torres, Santiago Andrés Ayerbe, Mónica Reyna, Karen Angélica Martínez, Flavia Resa, Júlia Rocaspana, Javier Díez, Mónica Moreno, Cayetana Desimone, Romà Solé, membres del equip de la UPC School, van guanyar el primer premi. El jurat va destacar la cura en el disseny del projecte, la qualitat de la informació dels models i la innovació de la façana amb construcció 4.0. L’equip de la UPC School també es va emportar el premi BIM Object, una coneguda empresa de descàrrega d’objectes BIM, dotat amb 2.000 €.

Vídeo del projecte guanyador a BIMtecnia 2016

PlayerBIM

Els premis del concurs s’agrupen en 3 premis del jurat (primer, segon i tercer premi), el premi del públic i una menció d’un equip universitari. Aquest certamen també recull premis atorgats per empreses: premi Lumion, premi BIM Object i premi Knauf.

Els equips del concurs havien de organitzar-se per constituir un veritable equip BIM, amb la selecció de programes a utilitzar per fer en un breu termini de temps el modelatge complet d’un edifici de mida mitjana, no residencial. Aquest any s’ha introduït la fase de disseny, on es valorava la dificultat afegida del component creativitat. No es pretenia, per tant, que les instal·lacions estiguessin molt detallades, sinó aprofundir en els aspectes de la fase de disseny: estudi de viabilitat, anàlisis energètiques, estudi d’alternatives, disseny paramètric, el 4D i 5D, industrialització, així com qualsevol aspecte relacionat amb la construcció 4.0.