Alumnes del postgrau en Big Data de la UPC School guanyen els Big Data Talent Awards

Tourist Factory, un projecte desenvolupat per alumnes del postgrau en Big Data Management and Analytics de la UPC School, ha resultat guanyador de la segona edició dels Big Data Talent Awards. Tourist Factory és una solució AAAS (Analyticsasaservice) en temps real que identifica turistes a les xarxes socials a les grans ciutats i és capaç de suggerir-los-hi recomanacions personalitzades basades en contingut social. D’altra banda, el projecte Convector – Public transport optimization through Big Data analytics, també desenvolupat com a projecte de la formació en Big Data de la UPC School, també va resultar finalista d’aquests premis.

BigDataTalentAwardsLa 2a edició dels Big Data Talent Awards té com a objectiu premiar les tesis doctorals i projectes de fi de carrera/ màster o postgrau relacionats amb Big Data i Data Analytics amb el major impacte socioeconòmic i amb la major innovació tecnològica. Són uns premis organitzats pel Centre d’Excel·lència en Big Data de Barcelona, ​​amb el patrocini d’Oracle.

El projecte guanyador, Tourist Factory, ha estat desenvolupat com a projecte final de la formació de postgrau de la UPC pels alumnes Rodica Fazakas, Iúlia Zvyagelskaya, Juan Pablo López i Beatriz Martín. Tourist Factory aplica machine learning per a la detecció de turistes, monitorització dels seus interessos i emocions, explorar insights i identificar tendències. El sistema permet analitzar la “situació turística” en una zona geogràfica específica classificant i clusteritzant els usuaris que parlen en ella. Identifica turistes i residents diferenciant-los per idioma i detecta emocions, interessos, i tipus de consum.

Tot això és gràcies a una plataforma avançada de gestió de dades basada en l’Arquitectura Lambda, el que permet poder emmagatzemar i processar grans volums de dades i aplicar models predictius en temps real.

El projecte que va resultar finalista va ser Convector – Public transport optimization through Big Data analytics, dels alumnes Albert Quiroga, Ferran Cabezas, Xavier Mas i Carles Teixidó. L’objectiu d’aquest projecte és dissenyar, construir i implementar un sistema d’anàlisi d’informació Big Data que analitzi les dades generades per una empresa de transport públic a través de les quals poder extreure insights de valor per al negoci.