El Tech Talent Center acollirà el primer postgrau en Comunicació Multimèdia per a persones amb discapacitat

La UPC School of Professional & Executive Development acollirà la primera edició del postgrau en Comunicació Multimèdia, adreçat exclusivament a persones amb discapacitat. L’objectiu d’aquest programa, que s’inserirà a l’oferta de programes de formació de la UPC School per al proper any acadèmic 2011-2012, és dotar-los de les eines bàsiques en comunicació multimèdia per contribuir a la seva inserció professional en aquest sector.

El postgrau en Comunicació Multimèdia s’iniciarà el proper mes de gener amb una oferta inicial de 20 places i una càrrega lectiva de 30 ECTS. Les places seran subvencionades íntegrament per un programa de beques atorgat per Fundación Antena 3.

El Centre de la Imatge i Tecnologia Multimèdia dirigirà acadèmicament el postgrau i en coordinarà la docència, juntament amb la Càtedra d’Accessibilitat de la UPC, que gestionarà els aspectes relacionats amb la discapacitat i l’accessibilitat del programa.

Un programa amb enfocament pràctic

El cos docent del postgrau, que dirigeix David Sánchez Carreras, professor del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia de la UPC, comptarà amb professionals docents de la UPC i professionals reconeguts del sector multimèdia, que atorgaran als alumnes una visió pràctica i molt enfocada a les necessitats del món professional actual. La formació serà teorico-pràctica, doncs combinarà les classes de caire més teòric, amb explicacions, activitats i exemples d’aplicació directa en l’àmbit professional. A més a més, l’estudiantat haurà de realitzar un període de pràctiques de 320 hores en empreses referents del sector audiovisual i multimèdia.

Els continguts d’aquest programa estan focalitzats en la comunicació multimèdia i en línia, al disseny i l’arquitectura dels continguts, a les eines multimèdia i al màrqueting on-line, així com als mitjans de comunicació social.

En marc del Proyecto PRO

Aquest programa forma part de l’acord de col·laboració entre la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Fundación Antena 3, un acord de col·laboració per als propers cinc anys, enfocat a desenvolupar accions per a la formació per a persones amb discapacitat, amb l’objectiu d’afavorir la seva integració social i la seva autonomia, independentment de les seves característiques físiques, auditives, visuals, psíquiques i mentals.

La Universitat Politècnica es suma així al Proyecto Pro, una iniciativa impulsada per Fundación Antena 3 ja fa dos anys que ja ha comptat amb la col·laboració de les universitats Carlos III i Universitat Complutense de Madrid, Telemadrid, Onda Madrid i Vértice 360º, a més a més dels mitjans del grup Antena 3.