Fèlix Vinyals, director del curs en Arduino de la UPC School, col·labora amb l’exposició +Humans del CCCB

El director del curs en Arduino: Via Lliure a la teva Creativitat Tecnològica de la UPC School, Fèlix Vinyals, col·labora amb el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) amb l’activitat Una Essència Humana, una performance participativa del col·lectiu d’artistes Col·lec feta amb tecnologia Arduino. L’activitat s’emmarca dintre l’exposició +Humans. El Futur de la Nostra Espècie , que romandrà oberta fins el mes d’abril al CCCB.

EssenciaUna Essència Humana és una instal·lació performativa a l’Espai Beta de l’exposició +Humans, on el visitant usuari és el protagonista. És apta per a tot tipus de públic i treballa sobre el concepte de “què és el que ens fa sentir humans”. Els artistes consideren que el que ens fa sentir més humans és la capacitat que tenim de ser conscients de les possibilitats i limitacions del nostre cos. La instal·lació està realitzada per Col·lec amb la participació de Fèlix Vinyals i està realitzada amb Arduino. La tecnologia Arduino és una plataforma de prototipatge electrònic de llicència Open Source, que ha promogut un canvi cultural relacionat amb la creació que rep el nom de Cultura Maker. La gran plasticitat de l’Arduino fa que sigui útil molts sectors productius com les smart cities, Internet of Things, control d’il·luminació, robòtica, creació de dispositius musicals electrònics, creació artística, entre d’altres camps.

biotronicFèlix Vinyals és un artista digital que investiga, crea obres i imparteix docència d’una branca de l’art que ell anomena “art biotrònic”. Els seus estudis en enginyeria biomèdica i enginyeria electrònica li permeten explorar les possibilitats de la lectura de les ones cerebrals i les constats biològiques per explorar artísticament la relació home-màquina-societat.