Xavi Pont, director del postgrau i Conseller Delegat de GLOBALleida: “El gran valor d’aquest programa és la combinació enriquidora entre acadèmia, empresa i sector públic”

– Quina és la teva ocupació professional actual?

Conseller Delegat de GLOBALleida, que és l’agència de desenvolupament econòmic de la província de Lleida, una iniciativa pionera en l’àmbit de la promoció econòmica regional.

– Parla’ns de la teva evolució a nivell professional. Tant en l’empresa privada (Consell General del grup Borges) com en iniciatives a l’administració pública, a la Direcció General de Promoció Econòmica.

Vaig estudiar a ESADE i després, al cap d’uns anys, vaig fer el màster a l’IESE. En l’àmbit empresarial, he estat directiu al Grup Borges, on liderava un equip de 100 persones a l’àrea internacional. També he estat emprenedor i emprenedor social impulsant dues iniciatives d’èxit que es diuen Simphonie i Fundació Futur. Després vaig entrar en el món de la política, primer com a coordinador de la política industrial al Departament de Treball i Indústria, i després de l’Acord Estratègic per a la Competitivitat de l’Economia Catalana i d’altres projectes de promoció econòmica del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

– Com a director acadèmic del postgrau després de les seves 2 edicions, parla’ns de l’aplicabilitat professional dels coneixements del postgrau en l’àmbit professional i del valor del networking que s’hi estableix a l’hora de crear xarxes de treball entre els participants.

Sens dubte, representa una gran oportunitat per conèixer gent amb les mateixes responsabilitats que un té, entrar en contacte amb una xarxa de professors d’alt nivell amb una combinació molt enriquidora entre acadèmia, empresa i sector públic. Els continguts s’estan contínuament actualitzant per poder sempre estat a la punta de la llança del pensament en l’àmbit de la promoció econòmica, la innovació, l’emprenedoria, etc. Pensa que l’objectiu del postgrau no es només formar sinó fomentar la cooperació en matèria de desenvolupament econòmic. Volem aconseguir que de la interacció entre alumnes i professors sorgeixin nous projectes de cooperació per al desenvolupament regional.

– Sota el teu punt de vista, quin és el valor afegit que aporta el postgrau respecte a altres programes de la competència?

És un programa únic amb la participació d’institucions públiques del màxim nivell que ha aconseguit reunir amb un programa molt coherent i estructurat 50 professors del màxim nivell, amb quasi un 20% d’ells internacionals. No existeix cap producte semblant i la millor mostra de l’èxit és l’orgull i satisfacció que senten els alumnes de la 1a i 2a edició.