MY_TECH_SPACE

Entrar
Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
El nom d'usuari no és un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Agenda  >  Jornada: "L'Espai Barça s'està fent amb BIM"
Data: 22-09-2015
Horari: 12:00 a 14:00

El FC Barcelona participa el proper dia 22 de setembre a l'European BIM Summit Day explicant de quina manera ha influït la tecnologia i metodologia BIM en el projecte de la futura remodelació de l'Espai Barça. La jornada se celebrarà a partir de les 12 del migdia, a la sala d'actes del CAATEB - Col·legi d'Aparelladors de Barcelona(c/Bon Pastor 5, Barcelona).

Sota el títol "L'Espai Barça s'està fent amb BIM", els ponents presentaran els "pros" i "contres" que el FC Barcelona es va trobar a l'hora de decidir si el nou projecte l'executaven amb BIM. Es mostrarà com s'està configurant l'estratègia i quins punts són clau per a la futura licitació internacional del projecte. Finalment es podrà veure com s'ha realitzat el projecte del nou estadi i quins paràmetres s'han incorporat a partir de la necessitat d'informació.

L'acte comptarà amb la participació de:

• David Cano, Project Coordinator del Nou Espai Barça: "Com vam decidir utilitzar Bim en el Projecte. Punts claus en la presa de decisions".
  • Eloi Coloma, director del Màster en BIM Management Steering de la UPC School i Consultor d'Innovació BIM: "Desenvolupament de l'estratègia futura per a una licitació internacional. Problemes identificats i solucions aportades."
  • Pep Coll - Xavier Coll, Project Managers d'Excellence and Work, consultors BIM i col·laboradors del Màster en BIM Management Steering de la UPC School: "Com treballar AsBuilt: paràmetres incorporats a partir de la informació a obtenir".

En finalitzar les ponències, s'obrirà un col·loqui i torn de preguntes amb els assistents.

La utilització del BIM ha permès al FC Barcelona precisar amb la màxima exactitud tots els requeriments necessaris que s'han exigit als equips que s'han presentat al concurs internacional per al Nou Camp Nou i el Nou Palau. Aquests estudis tècnics tenen com a objectius prioritaris encaixar el programa dins del pressupost de 600 milions d'euros aprovat pels socis, controlar amb detall el programa de construcció, fixat entre l'any 2017 i el 2021, i reduir al màxim els riscos i imprevistos durant la obra.

El BIM (Building Information Modeling) és una metodologia de treball que és capaç d'integrar programari, models tridimensionals i bases de dades a partir de les quals es pot desenvolupar un model virtual únic que simula l'edifici construït amb tots els seus components i tota la informació relativa a aquesta (estructura, instal·lacions, materials, mesures, despesa, anàlisi energètica, fases de construcció, etc).

D'aquesta manera BIM permet disposar d'un prototip complet de qualsevol edifici abans d'executar la construcció, fet que permet detectar problemes i incoherències que hi pugui haver en el projecte i trobar solucions abans que es produeixin realment en el procés de construcció.

Acte gratuït. Formulari d'inscripció.

Organitza:

FC Barcelona