MY_TECH_SPACE

Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
El nom d'usuari no és un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Open Talent  >  Open Talent "Quatre normes d'un pianista"
Data: 10-10-2016
Horari: 19:30 a 20:30
Lloc: Valkiria Hub Space (c/ Pujades 126, Barcelona)

El proper dilluns 10 d’octubre, a les 19.30h, tindrà lloc al Valkiria Hub Space (c/Pujades 126, Barcelona) l'Open Talent: "Quatre normes d’un pianista", a càrrec de l’arquitecte Oscar Tusquets Blanca.

En aquesta conferència, Oscar Tusquets parlarà de la seva experiència professional amb l’artista Pierre Arnaud. De les quatre normes que mai oblidarà i de la influència en la seva carrera arquitectònica i artística.

El ponent

Arquitecte, dissenyador, pintor i escriptor, Oscar Tusquets és el prototip d'artista integral que l'especialització del món modern ha portat progressivament a l'extinció.

Nascut a Barcelona l’any 1941, es va graduar com a arquitecte l'any 1965 a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona. Soci fundador del dissolt Studio Per, va realitzar amb Lluís Clotet la majoria dels seus projectes: casa Fullà, casa Regàs i el seu Belvedere, casa a Pantelleria, restaurant La Balsa ... El 1975 va realitzar, al costat del seu Mestre i amic Salvador Dalí, la sala Mae West del Teatre-Museu de Figueres.

Després de diversos anys de col·laboració amb el també arquitecte Carlos Díaz, el 1987 es van associar per desenvolupar projectes d'urbanisme i arquitectura. Algunes obres significatives són: l’ampliació i remodelació del Palau de la Música (Barcelona); pavilion Tusquets (París); complex residencial Fukuoka (Japó); auditori Alfredo Kraus (Les Palmes de Gran Canària); poliesportiu Daoiz i Velarde (Madrid), entre altres emblemàtics edificis.

Soci fundador de Bd Barcelona Design, on es va iniciar com a dissenyador de mobles i objectes. Algunes de les seves peces formen part de les col·leccions de museus com el Moma de NovaYork o el George Pompidou de París.

Ha projectat escenografies teatrals i ha participat en exposicions presents al Col·legi d'Arquitectes de Barcelona, a la Pedrera, al Centre de Cultura Contemporània, a la CAM de València, al Palazzo Grassi de Venècia,al Palazzo Real de Milà o al Centre Pompidou de París.

L’any 1994 va publicar l’assaig Más que discutible (Tusquets Editores) i anys més tard Todo es comparable, Dios lo ve i Contra la desnudez  (Editorial Anagrama), Dalí y otros amigos y Anna  (RqueR Editorial) i unes memòries de la infància escrites amb la seva germana Esther Tusquets, Tiempos que fueron. El seu últim llibre és Amables personajes (ed. Acantilado).

L’any 2003 l'exposició El laberint: Arquitectura, Disseny i Art, dirigida per Juli Capella, va mostrar tota la seva obra en el Cercle de Belles Arts de Madrid. La mostra va viatjar després al Palau Reial de Barcelona, a Sofia i a Budapest.

Per la seva trajectòria professional ha estat distingit amb nombrosos premis, entre ells el Premi Nacional de Disseny, la Medalla d'Or al Mèrit en les Belles Arts, la insígnia Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres, i la Creu de Sant Jordi. Té a més dos premis Ciutat de Barcelona, i diversos FAD d'Arquitectura i Deltas de Disseny.

Aquest acte és obert i gratuït. Per assistir a aquest acte és necessari confirmar assistència a través del formulari "HI VULL ASSISTIR" que trobaràs a continuació. Places limitades.