MY_TECH_SPACE

Entrar
Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
El nom d'usuari no és un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Open Talent  >  Open Talent "BIMNESS 2016: Generant innovació i nous mode...
Data: 15-12-2016
Horari: 18:45 a 20:30
Lloc: Tech Talent Center (Badajoz, 73. Barcelona)

El proper dijous 15 de desembre, a les 18.45h, tindrà lloc al Tech Talent Center (c/Badajoz 73, Barcelona) l'Open Talent: "BIMNESS 2016: Generant innovació i nous models de negoci a partir del BIM".

El BIM (Building Information Modelling) obre un ampli ventall de possibilitats on desenvolupar-se professionalment, un camp obert on créixer en la direcció en què cadascú se senti més còmode i capaç. Per aquesta raó, és important que els professionals BIM puguin aprofitar el seu talent individual de la forma més òptima possible i enfocar-lo a maximitzar el valor que poden oferir al sector.

Innovar és essencial en el nou entorn que es planteja, ja que és la única manera de seguir éssent competitius a mesura que el BIM es vagi implantant. De no fer-ho, correm el risc que els serveis més comuns se saturin de pressa. Això fa que els professionals més ben valorats del present i del futur siguin els que són capaços d'aportar solucions innovadores en el seu desenvolupament professional, sigui quin sigui el rol que ocupin.

En aquest Open Talent es mostraran tres projectes d’innovació realitzats pels alumnes de la formació en BIM Management Steering de la UPC School i que han servit perquè les empreses que els acollien milloressin el seu model de negoci. Els tres projectes cobreixen necessitats reals dels seus clients.

Aquests són els 3 projectes BIM que es presentaran a la sessió:

• "BIMAGIC. GESTIÓ DE L'ESTOC DE LES BOTIGUES BERSHKA AMB BIM".

Autors: Jackelyn Cabrera, Laura Centeno, Alessandro Defranco, Ana Jaime, Pablo Moraleda i André Francisco Rodrigues.

Aquest equip ha creat una eina de gestió que permet visualitzar en temps real l’estoc de roba que hi ha a les estanteries d’una botiga de Bershka. Això permet als responsables d’abastir les franquícies prendre decisions a l’hora de distribuir la roba de la forma òptima des del punt de vista comercial, ja que poden relacionar l’espai que ocupen les peces amb cadascuna de les zones de la botiga.

• "BIMCIVIL. MANTENIMENT D'INFRAESTRUCTURES A L'AJUNTAMENT DE BARCELONA".

Autors: Eloi Bonet, Ana Rosa Fernández, Mª Ángeles García, Alberto Leciñena, Pedro Palliser i Jordi Rovira.

BIMCivil ha creat un sistema per vincular models d’infraestructures amb els sistemes GMAO (Gestió del Manteniment Assistit per Ordinador). En concret, el projecte es basa en el modelat d’un túnel urbà. Aquest treball ha servit perquè l'Ajuntament de Barcelona comprovi el potencial que el BIM els pot oferir i els ha motivat a iniciar el procés per a la seva implantació.

• "REALITY CAPTURE. CREAR UN NOU SERVEI AL GRUP CT A PARTIR D'UN PROTOTIP".

Autors: David Chicón, Julio López i Eber Rueda.

Reality Capture és un projecte basat en la enginyeria inversa pròpia del sector industrial. El seu objectiu principal és obtenir models 3D, a partir de la construcció real, per poder fer el seguiment d’obra. El model obtingut ha estat possible gràcies a la col·laboració de Captae i Via Celere. Aquesta nova forma de crear models virtuals ha estat utilitzada per CT Ingenieros, empresa d’enginyeria especialitzada en projectes constructius, per generar models virtuals de la fàbrica d’una reconeguda empresa d’automoció de Barcelona.

DEBAT OBERT

Després de les presentacions, s'obrirà un torn de debat obert entre els assistents a l'acte i els alumnes que han realitzat els tres projectes. El debat estarà moderat per Eloi Coloma, director del màster en BIM Management Steeing de la UPC School.

Aquest acte és obert i gratuït. Per assistir a aquest acte és necessari confirmar assistència a través del formulari "HI VULL ASSISTIR" que trobaràs a continuació. Places limitades.