Organització i Enginyeria de la Producció i Direcció de Plantes Industrials

Postgrau Presencial.

2a EDICIÓ

Matèries

Processos Industrials i Direcció de Plantes. Estratègia Industrial. Operacions. Logística
4 ECTS. 45 hores lectives.
  • L'empresa industrial i la seva gestió. Estratègies. Anàlisi DAFO. Direcció de plantes industrials.
  • Operacions i processos. Planificació, programació i control. La innovació. Àrees crítiques. Lideratge industrial.
  • Visió estratègica i canvis a les tres àrees clau : Estratègia, Innovació i Direcció de persones.
  • Processos empresarials. Gestió i millora de processos. Factors crítics. Processos clau i la seva millora.
  • Gestió estratègica de la planificació d'operacions. Direcció estratègica, missió, visió i valors.
  • Planificació estratègica de les operacions. Direcció per objectius. Hoshin Kanri.
  • Logística integral. Supply Chain Management. Lean Management i logística. Resposta ràpida. E-logistics. E-Commerce.
  • Distribució física. Europa. Sistemes push i pull. Disseny i gestió de magatzems. Sistemes EDI.
  • Externalització de processos. La decisió de subcontractar la producció. Outsourcing.
  • Aprovisionament en l'empresa industrial. Les compres i la seva gestió. Gestió d'estocs.
Disseny i Gestió de Processos i Plantes Industrials. Lean Manufacturing
6 ECTS. 55 hores lectives.
  • Lean Manufacturing. Com s'aplica en una planta: en disseny, implantació i millora contínua.
  • Eines del Lean Manufacturing. Aprendre a veure el valor i el flux. Metodologies i eines. Caso.
  • El Lean Manufacturing com a sistema integrat de gestió. Estandardització de processos, llocs de treball i Layout.
  • Value Stream Mapping, inventaris (WIP), desaprofitaments i millora contínua.
  • Lean Management en la distribució. Lean materials handling, lean warehousing, Lean Planning.
  • Lean Supplying. Logística interna. Lean en la logística d'aprovisionament. Compres. Flux fins al punt de consum.
  • Disseny de processos i plantes producció. Activitats VA i NVA. Tipus d'implantació dels processos.
  • Models d'implantació: convencional en massa, per limitacions i Lean Manufacturing. Cèl·lules flexibles.
  • Estudi del treball. Anàlisi i millora de Mètodes. Diagrames. Regles de l'economia de moviments.
  • Mesura del treball. Determinació de temps. Cronometratge. Sistemes de temps predeterminats MTM.
  • Gestió de Recursos Humans. Selecció personal. Formació. Retribució. Riscos laborals. Prevenció de riscos.
  • Recursos humans en Lean Manufacturing. Motivació i implicació. Polivalència. Equips de treball Lean.
Enginyeria de Plantes: Qualitat. Manteniment. Millora de Processos. Aspectes econòmics
6 ECTS. 60 hores lectives.
  • Qualitat total i manteniment total. Gestió del manteniment. TPM. Les sis grans pèrdues. Implantació TPM.
  • Manteniment autònom. Manteniment de primer nivell. Metodologia 5S.
  • Anàlisi d'avaries. Manteniment preventiu i planificat. Prevenció de manteniment. Manteniment Predictiu.
  • Tècniques SMED: canvis ràpids de preparació.
  • Gestió de la qualitat dels processos de plantes industrials. Sistemes de qualitat. Model europeu EFQM.
  • Disseny de productes i processos per a la qualitat i competitivitat: QFD. Anàlisi de fallades potencials: AMFE.
  • Control de qualitat: Control estadístic de processos SPC. Capacitat de màquines i processos. Pla de control.
  • Excel·lència en l'eficiència i qualitat de processos de plantes industrials. Metodologia Six Sigma.
  • Optimització qualitat-cost: Disseny d'experiments. Factors que influeixen en els processos i interrelacions.
  • Millora de processos industrials .Programes Zero Defectes. Sistemes Poka-yoke. Millora contínua: Kaizen.
  • Anàlisi de costos. Direct i Full Costing. Deficiències. Metodologia Activity-based Costing. Cost drivers.
  • Les activitats dels processos en el sistema de costos ABC. Potencialitats del sistema. Cas de quantificació.
  • Estratègia empresarial i gestió econòmica i financera. Balanç i compte de resultats.
  • Ràtios econòmic i financers. Piràmide de Dupont. Rendiment econòmic.
  • Finançament de l'activitat industrial. Instruments bancaris. El risc i la seva gestió.

Preparació i Realització Tutoritzada del Projecte de Direcció de Planta
4 ECTS. 15 hores lectives.
  • Sessió d'inicial del treball d'elaboració en equip del Projecte de Direcció de Planta (PDP).
  • Sessió de seguiment del treball d'elaboració en equip del Projecte de Direcció de Planta (PDP).
  • Preparació final de la presentació del Projecte de Direcció de Planta (PDP).

Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(175 hores lectives)

Dates de realització:
Inici classes:03/03/2017 Fi classes:08/07/2017Fi programa: 28/07/2017
Horari:
Divendres  16:00 a 21:00Dissabte  09:00 a 14:00
Lloc de realització:
EPSEM - Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa
Av. de les Bases de Manresa, 61-73. Seminari S303
Manresa

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs