Lighting Design. Disseny d'Il·luminació Arquitectònica

Màster Presencial.

4a EDICIÓ

Aquest programa dóna als seus participants la possibilitat de col·laborar en projectes amb empreses reconegudes del sector.

La llum és un element amb capacitat per aportar a l'espai tots els matisos que el definiran visualment. En la seva aplicació i lectura conviuen uns components perceptius, plàstics i tècnics. La mesura en l'ús d'aquests components és el que converteix la llum en un element imprescindible amb una gran capacitat transformadora, comunicativa i sensitiva.

El paper de la llum en un projecte espacial es desenvolupa a través de diversos aspectes alhora: de tipus conceptual; que atorgarà identitat al projecte, funcional que donarà resposta als aspectes visuals de l'espai; i eficient que procurarà un bon equilibri entre el consum energètic i els requisits del projecte; tots ells aplicables en qualsevol projecte que tingui a veure amb l'espai, ja sigui d'espais interiors, espais urbans o espais efímers.

Aquest Màster porta als alumnes a l'adquisició del coneixement a través de la pràctica. A l'inici del programa es plantejarà aconseguir-ho a través d'exercicis pràctics acotats, en els quals es realitzaran proves lumíniques que ens aproparan als fonaments perceptius i tècnics de la il·luminació. A mesura que avança el curs s'explora l'espai a través de la llum natural i artificial, primer en espais interiors de tipologia comercial i expositiva i, posteriorment, en espais urbans. Els projectes es plantegen com a camps d'assaig on situacions i problemes reals evolucionen en funció dels coneixements i maduresa adquirits durant el programa.

El Màster va sorgir a partir de les exitoses experiències d'un postgrau pioner a Barcelona en Lighting Design que es va desenvolupar al llarg de quatre edicions per donar resposta a un sector de professionals que fins ara havia hagut de desenvolupar el seu treball pràcticament sense referents formatius.

El Màster que t'oferim obre les portes als alumnes per introduir-se en el món professional i els prepara, de la manera més completa, per afrontar els reptes d'aquesta apassionant professió.

Actualment, amb l'evolució de les noves tecnologies i l'ús cada vegada més gran que es fa d'elles, la incorporació de la figura del Lighting Designer és indispensable en el disseny i definició de qualsevol tipus d'espai.

El Màster té una vocació professionalitzadora i compta amb el suport d'empreses destacades del sector. Com a soci estratègic hi ha ARTEMIDE i col·laboren Erco, Flos,  IGuzzini i Lutron.

Actes relacionats Actes relacionats :

Objectius

• Ser capaç de desenvolupar, plantejar i executar un projecte professional de Disseny d'Il·luminació arquitectònica tant d'interior com d'exterior.
  • Identificar, formular, analitzar i resoldre problemes en l'àmbit del disseny d'il·luminació arquitectònica.
  • Conèixer el llenguatge conceptual, les tècniques i les tecnologies associades que envolten el món de la llum.
  • Estudiar els sistemes d'enllumenat i les aplicacions luminotècniques, així com les diferents normatives.
  • Ampliar i aprofundir en el concepte de luminotècnia avançada.
  • Dotar d'eines de disseny i càlcul luminotècnic per a la realització d'un projecte lumínic tant d'interior com d'exterior.
  • Oferir les novetats del mercat i fomentar l'intercanvi de coneixements entre els professionals del sector

A qui va dirigit

• Arquitectes i Enginyers que vulguin especialitzar-se en el disseny de la il·luminació.
  •  Dissenyadors i Interioristes.
  •  Llicenciats en Belles Arts i Escenògrafs.
  •  Projectistes tècnics que desitgin una aproximació al sector del Disseny de Il·luminació.

Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(410 hores lectives)

Dates de realització:
Data d'inici:02/11/2016 Data de fi:26/10/2017
Horari:
Dimarts  17:30 a 21:30Dimecres  17:30 a 21:30Dijous  17:30 a 21:30
Lloc de realització:
Tech Talent Center
C/ de Badajoz, 73-77
mapa i accessos

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Descarregar en PDF | 918,24 kB
Imprimeix tot el curs