Rehabilitació i Restauració Arquitectònica: de l'Avaluació Prestacional (CTE) al Projecte d'Intervenció

Màster Presencial.

4a EDICIÓ

En els propers anys s'espera un escàs creixement de les obres de nova planta i, per contra, s'ampliarà de manera extraordinària el nombre de projectes sobre edificis existents, convertint-se en un dels pilars de l'exercici professional relacionat amb l'arquitectura. Aquesta és ja una tendència consolidada a Europa des de fa dècades.

No obstant això, els continguts dels ensenyaments actuals en l'àmbit de l'edificació no han variat pràcticament res des que es van concebre com a exclusius per a obres de nova planta, malgrat les enormes diferències que hi ha entre projectar un edifici nou i actuar en un edifici existent, amb o sense valor patrimonial. La formació actual no valora amb la intensitat precisa les qüestions constructiu-estructurals ni les relacionades amb l'eficiència energètica, coneixement fonamental en l'activitat de rehabilitació o restauració contemporània. De fet, la reforma de 2013 del Codi Tècnic de l'Edificació (CTE) augmenta la responsabilitat dels tècnics de rehabilitació, als quals exigeix un coneixement exhaustiu de les característiques constructiu-estructurals dels immobles.

En aquest nou context professional, el Màster en Rehabilitació i Restauració Arquitectònica aporta tots els coneixements i habilitats necessàries per desenvolupar integralment el cicle de rehabilitació d'un edifici, que s'inicia amb l'estudi de l'immoble i finalitza amb el projecte complet, passant per l'anàlisi dels seus valors instrumentals i culturals i dels criteris de tota mena que és necessari observar per desenvolupar aquesta activitat professional.

La formació es nodreix de la dilatada experiència acumulada pels seus professors durant dotze anys del postgrau en Restauració Arquitectònica i de les set edicions del màster en Tecnologia a l'Arquitectura de la UPC. Durant tota aquesta extensa experiència docent i investigadora s'han anat elaborant instruments pedagògics i metodològics específics i únics al sector que s'apliquen al desenvolupament d'un projecte de rehabilitació real.

El Màster aporta les eines per compensar les mancances dels itineraris acadèmics tradicionals i també ofereix nous coneixements i habilitats necessaries per desenvolupar l'activitat professional d'intervenció edificis existents, de manera altament eficient.

Si vols veure l'activitat del màster i estar al corrent de publicacions, jornades, concursos, etc.. de l'àmbit, segueix-nos a https://www.facebook.com/ReArqUPC/

Per ampliar informació o resoldre dubtes, pots sol·licitar una entrevista individual (online/ presencial) amb la Direcció Acadèmica. Consulta'ns!

Objectius

L'objectiu principal del màster és desenvolupar coneixements , habilitats i actituds consolidades per al desenvolupament complet dels projectes de rehabilitació i restauració amb un alt nivell d'especialització.

Per a això, es proposen com a objectius derivats:

• Desenvolupar coneixements, criteris i mètodes d'investigació per aplicar en els innombrables casos possibles d'intervenció, tot atenent la naturalesa i el comportament de les construccions històriques.
  • Comprendre l'evolució històrica i la situació actual dels criteris sobre com abordar l'actuació en un edifici existent considerant els seus valors i les seves possibilitats prestacionals.
  • Dominar, mitjançant les tècniques més recents a nivell internacional, el procés d'avaluació completa de totes les prestacions de l'edifici i el diagnòstic de les lesions i els seus processos de degradació.
  • Reconèixer com les normatives vigents afecten els edificis històrics, protegits o no, i els mètodes per demostrar "el major grau d'adequació possible", tal com requereix el nou CTE.
  • Conèixer diversos casos reals de projecte i intervenció en edificis, presentats pels seus propis autors i analitzant la seva documentació posterior.
  • Disposar de les habilitats i eines de comunicació necessàries per liderar equips multidisciplinaris, imprescindibles tant per a l'elaboració dels projectes com per a la direcció de les obres.

A qui va dirigit

El curs està dirigit a professionals del sector de diferents àmbits formatius:

• Arquitectes
  • Enginyers d'Edificació i Arquitectes tècnics
  • Enginyers de Camins i Enginyers tècnics d'Obra Pública
  • Enginyers Industrials i d'altres especialitats

Estudiants d'últims cursos d'aquestes titulacions que estiguin interessats en la restauració i la rehabilitació.

Altres professionals especialitzats que participen habitualment en aquests projectes:

• Historiadors, Documentalistes o Arqueòlegs
  • Restauradors, Llicenciats en Belles Arts
  • Geòlegs o professionals de la petrologia

Es valorarà l'admissió d'altres perfils professionals, prèvia entrevista personal.

Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(360 hores lectives)

Dates de realització:
Inici classes:16/02/2017 Fi classes:15/12/2017Fi programa: 02/02/2018
Horari:
Dijous  15:30 a 20:30Divendres  15:30 a 20:30
Lloc de realització:
Tech Talent Center
C/ de Badajoz, 73-77
mapa i accessos

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs