Smart Mobility: Sistemes Intel·ligents de Transport

Postgrau Presencial.

5a EDICIÓ

Aquest postgrau semipresencial s'adreça a professionals en actiu d'arreu d'Espanya que volen impulsar les seves empreses i organitzacions a partir de la innovació, la tecnologia, la sostenibilitat i el creixement econòmic. I per tant, el format del programa  facilita la conciliació personal i professional dels alumnes amb classes presencials cada tres setmanes.

El negoci que es mou al voltant de l'smart mobility genera, a España, un volum de negoci de més de 1.500 milions d'euros a l'any. A la vegada, les smart cities han adquirit especial rellevància en l'àmbit de les I+D+i,  amb un important nombre de projectes per tot el món.

Barcelona ha estat i és una ciutat innovadora en la mobilitat i un hub de coneixement com smart city, una necessitat per la societat i un negoci per les empreses. En aquest entorn es troben empreses punteres del sector, consultories i enginyeries dedicades al desenvolupament, integració, comercialització i implantació d'aquestes tecnologies a nivell internacional. En aquest ecosistema s'han desenvolupat projectes, tant de negoci com d'investigació pioners en l'àmbit de la mobilitat, la gestió de les infraestructures i la sostenibilitat del sistema de transport.

Per tant, les smart cities representen un canvi en la gestió de les ciutats i els territoris que ofereix nombroses oportunitats de negoci, el que a la seva vegada genera un nínxol professional emergent. Aquest és el motiu pel qual la UPC School ha volgut impulsar aquest postgrau, "Smart mobility: sistemes intel·ligents de transport", pioner a Espanya i únic per les seves característiques.

El programa aporta les novetats internacionals en el terreny del transport en tots els seus àmbits i des de diferents punts de vista: polítiques de gestió de la mobilitat, aspectes econòmics, reducció de l'impacte ambiental i implicacions socials, entre d'altres. La UPC School vol analitzar aquests conceptes des d'una òptica crítica, analítica, centrant-se tant en la vessant tecnològica com en la visió més estratègica, afavorint que l'alumne entengui per a què serveixl' smart mobility, com s'interrelaciona amb l'entorn i de quina manera es pot aplicar en un projecte com a instrument de millora.

El quadre docent constitueix un del les excel·lències del postgrau i està format per un professorat expert i reconegut, professionales que treballen en el desenvolupament tecnològic i en l'aplicabilitat de l'smart mobility. També hi haurà docents que procedeixen d'administracions públiques i de l'àmbit de la R+D+i.

A més el curs és una oportunitat per aquells participants  que vulguin introduir-se o reorientar la seva carrera cap a aquest sector, doncs el postgrau els ofereix la possibilitat de realitzar pràctiques professionals en empreses i entitats del sector.

Si vols, pots sol·licitar una entrevista individual (presencial/online) amb la Direcció Acadèmica per aclarir dubtes o ampliar informació del programa. Consulta'ns !

Actes relacionats Actes relacionats :

Objectius

• Obtenir una visió global, estratègica i tecnològica per a la presa de decisions en la gestió de les smart cities i la mobilitat intel·ligent.
  • Conèixer les eines TIC i les tendències en intelligent transport systems (ITS), així com els mètodes i instruments que permetin aplicar la solució més òptima i eficient.
  • Analitzar la mobilitat i proposar i implantar els sistemes i tecnologies més eficients, des d'una visió integrada i pluridisciplinària, així com valorar les seves implicacions respecte el territori i els ciutadans, i el seu impacte a l'activitat econòmica de l'entorn.
  • Elaborar estudis i projectes d'smart mobility que compleixin els estàndards internacionals de rendibilitat tècnica, econòmica, ambiental i social.
  • Planificar, projectar i gestionar els recursos, i dirigir equips multidisciplinars en les diferents vessants de l'smart mobility.

A qui va dirigit

• Directors d'operacions, directors de sistemes, directors de logística, project managers, consultors, projectistes, etc.
  • Responsables de negoci, directors d'estratègia i emprenedors que vulguin explorar noves oportunitats de negoci en aquest àmbit
  • Professionals d'empreses de consultoria i enginyeria, o que treballin en R+D+i, en projectes de la Unió Europea (Horizon 2020) o en projectes internacionals.
  • Professionals d'empreses que desenvolupen projectes d'integració i comercialització de tecnologia associada a la mobilitat, empreses d'aparcaments, automoció, energia i medi ambient.
  • Directius de mobilitat i tècnics de mobilitat, caps de serveis, caps d'unitat, caps de regulació de trànsit, etc. Tècnics de les administracions públiques o gestors de serveis públics, de planificació urbana i infraestructures, i operadors de transport públic i de logística.
  • Professionals amb experiència que vulguin obrir noves possibilitats laborals o reorientar el seu perfil en l'àmbit de la mobilitat i el transport.
  • Enginyers de camins, canals i ports i enginyers tècnics d'obra pública.
  • Enginyers industrials, les seves especialitats tècniques i altres enginyeries afins.
  • Enginyers de telecomunicacions i informàtics i les seves especialitats tècniques.
  • Arquitectes i enginyers tècnics d'edificació o arquitectes tècnics.
  • Llicenciats i diplomats d'àmbits científics i tecnològics com ciències físiques i ambientals.
  • Llicenciats i diplomats d'àmbits socials com economia, geografia, polítiques, etc.

Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(220 hores lectives)

Dates de realització:
Inici:10/02/2017 Fi:24/02/2018
Horari:
Divendres  15:00 a 22:00Dissabte  09:00 a 14:30
Lloc de realització:
Tech Talent Center
C/ de Badajoz, 73-77
mapa i accessos

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs