Arquitectura i Estalvi Energètic: Eines Informàtiques per al Disseny i l'Avaluació

Postgrau Online.

6a EDICIÓ

El postgrau en Arquitectura i Estalvi Energètic es realitza de manera presencial a Barcelona, però ofereix també la possibilitat de ser cursat de manera online pels alumnes que així ho prefereixin.

L'arquitectura i la construcció persegueixen l'eficiència, l'estalvi energètic i la sostenibilitat, per aconseguir menor dependència de les energies de procedència fòssil o nuclear. Aquest Postgrau dóna resposta a la tendència cap al desenvolupament de programes informàtics que faciliten l'avaluació energètica dels edificis. Aquestes eines d'anàlisi digital ecosostenible, cada cop més, s'incorporen en els processos de disseny, així com en els projectes de rehabilitació i el compliment de normativa.

Hem triat els programes informàtics que actualment tenen millor projecció, són més complets i més fiables, per satisfer aquesta tendència també en el marc de la formació acadèmica:

- METEONORM
- CLIMATE CONSULTANT
- SEFAIRA, ECOTECT*
- ARCHIWIZARD
- DESIGNBUILDER
- THERM
- EQUEST

( +info dels Software seleccionats)

*Aquest software pot ser substituit per motius d'actualització de continguts

Actes relacionats Actes relacionats :

Objectius

• Formar tècnics en gestió energètica que dominaran les últimes tendències informàtiques i motors de càlcul energètic.
  • Saber adaptar-se a les futures i noves aplicacions informàtiques que sorgiran al llarg del temps.
  • Familiaritzar-se amb la parametrització, monitorització, simulació, càlcul i aplicació dels resultats a la vida real.
  • Coneixement de l'"Arquitectura Paramètrica Energètica" i capacitació per realitzar informes energètics.
  • Utilitzar les eines per avaluar i proposar millores en els projectes, que els facin molt més eficients i respectuosos amb el medi ambient.
  • Ser capaços d'aplicar, amb més facilitat i seriositat, la certificació energètica contemplada en el Codi Tècnic de la Edificació (CTE) en projectes arquitectònics.
  • Augmentar el camp de treball professional dels participants.
  • Adquirir noves habilitats que seran imprescindibles en equips de projectes, concursos, grups d'investigació i en tasques de lideratge.
  • Fomentar l'intercanvi de coneixements entre grups pluridisciplinaris provinents de diferents sectors.

A qui va dirigit

El postgrau va dirigit a professionals dels sectors de la construcció, indústria, economia, energia, medi ambient i sostenibilitat

Les titulacions universitàries habituals que encaixen amb l'oferta docent són:
· Arquitectes, Enginyers d'edificació i/o arquitectes tècnics i aparelladors
· Enginyers superiors o tècnics de diverses especialitats
· Llicenciats en disciplines mediambientals.

Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(180 hores lectives)

Dates de realització:
Inici classes:16/02/2017 Fi classes:01/06/2017Fi programa: 01/07/2017
Horari:
Dijous  16:00 a 20:00Divendres  16:00 a 20:00Dissabte  10:00 a 14:00

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs