Projecte i Rehabilitació Sísmics d'Edificis i Ponts (PRS-EP)

Postgrau Online.

3a EDICIÓ

Avui en dia, el projecte (disseny) sismorresistent d'edificis i altres construccions està cada vegada més d'actualitat a tot el món:

• Creixent consciència de l'enorme potencial nociu dels terratrèmols.
  • Món globalitzat, on qualsevol professional pot veure's involucrat amb construccions en zones sísmiques.
  • Nous instruments d'anàlisi i de projecte, com PBD ("Performance-Based Design"), "Pushover Analysis" i IDA ("Incremental Dynamic Analysis"), entre d'altres. Aquests enfocaments són cada vegada més complexos, per tant, els codis informàtics són igualment més complicats.
  • Tecnologies de construcció i de protecció innovadores, com aïllament de base i dissipadors d'energia, entre d'altres.

Aquesta activitat de formació ofereix als assistents els coneixements necessaris per realitzar qualsevol intervenció (projecte, planificació, anàlisi, construcció, rehabilitació, reforç, reparació, modificació, promoció, etc.) en edificis i ponts situats en zones de sismicitat moderada, mitjana i alta. Es descriuen les formulacions incloses als codis, i es desenvolupen exemples d'aplicacions utilitzant els programes més comuns.

Aquesta activitat és impartida per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). La UPC és una institució de prestigi, classificada en el lloc 35 (QS World University Rànquing) en Enginyeria Civil i Estructural. Aquesta activitat s'imparteix en línia, en un entorn d'e-learning; l'activitat s'adapta a les necessitats individuals i el pla de formació s'ajusta a la disponibilitat de temps de cada estudiant. Els assistents seran capaços d'interactuar entre si, intercanviant, si ho desitgen, les seves experiències professionals. Les tecnologies i els conceptes descrits emanen de les activitats professional, docent i investigadora dels professors.

S'imparteixen dues versions del Programa, una en anglès i una altra en castellà.

Cada assistent desenvoluparà un Projecte Final.

Objectius

L'objectiu principal d'aquest Programa és familiaritzar els assistents amb els coneixements més actuals en projecte sísmic, anàlisi i rehabilitació d'edificis i ponts. Al final del programa, els assistents han de ser capaços de:

• Realitzar qualsevol intervenció (projecte, anàlisi, construcció, modernització, etc.) en edificis i ponts situats en regions sísmiques.
  • Entendre i aplicar correctament les principals normes i regulacions actuals dels Estats Units, Europa i altres regions.
  • Utilitzar els paquets de programari més comuns per a l'anàlisi sísmica i el projecte d'edificis i ponts.
  • Promoure, gestionar i liderar projectes nacionals i internacionals que s'ocupen de qüestions sísmiques.
  • Desenvolupar noves formulacions i solucions de projecte, anàlisi i construcció.

A qui va dirigit

Aquest Programa està orientat a professionals (enginyers estructurals, consultors i projectistes estructurals, caps d'obra, urbanistes, arquitectes, entre d'altres) que intervenen en edificis i ponts situats a regions propenses a sismes.

Aquesta activitat el capacita per dirigir i coordinar grans grups internacionals d'enginyers i altres professionals que intervinguin en promoció, disseny, adaptació o altres intervencions sobre construccions singulars (edificis alts, ponts de tram llarg i viaductes, estacions de metro i tren, grans dipòsits, entre d'altres) amb problemàtica sísmica rellevant.

Sessions informatives
Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(160 hores lectives)

Dates de realització:
Data d'inici:24/04/2017 Data de fi:30/11/2017

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol / Anglès

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Descarregar en PDF | 728,90 kB
Imprimeix tot el curs