Smart Grids. Xarxes elèctriques intel.ligents

Postgrau Presencial.

6a EDICIÓ

Aquest postgrau es pot cursar independentment o en el marc del màster Enertrònica.

En breu publicarem la informació actualitzada de la nova edició d'aquest programa.

Ningú no posa en dubte que entre els reptes més importants de la humanitat està el de donar una solució als sistemes energètics. El nostre futur depèn en bona part de la nostra capacitat per a definir i gestionar les tècniques energètiques del futur. En el disseny dels sistemes energètics dels propers anys s'han d'incloure les tecnologies de l'electrònica, la informàtica i les comunicacions. A aquest concepte innovador, que permet definir solucions integrades, se li ha denominat Enertrònica.

Es tracta d'un concepte que uneix diferents tecnologies en temes com electrònica de potència, automatització de les comunicacions, energia dels sistemes elèctrics, tecnologies de programació i microprocessadors. Aspectes tots ells que demanen les empreses dels seus professionals. Ara les organitzacions reclamen la figura de l'enginyer enertrònic que, quan pensa una solució per a un sistema energètic, té també en compte la part elèctrica o la programació del microprocessador a nivell del bit.

A aquest postgrau en Smart Grids, que forma part del programa de Màster, es tractaran tots els aspectes importants per a poder dissenyar, analitzar i controlar les xarxes elèctriques intel.ligents (smart grids). S'analitzaran tant els aspectes econòmics com els més relacionats amb la tecnología de control i d'electrònica de potència.

Objectius

• Analitzar i planificar sistemes energètics tenint en compte restriccions tècniques i econòmiques.
  • Integrar en el disseny d'un sistema energètic, les tecnologies de la electrònica, la informàtica i les comunicacions
  • Dissenyar sistemes energètics tenint en compte les necessitats i els recursos disponibles
  • Automatitzar i controlar el funcionament dels sistemes energètics

A qui va dirigit

• Enginyers acabats de llicenciar que vulguin orientar la seva carrera cap al sector de l'energia.
  • Professionals amb experiència que vulguin tenir una visió global dels sistemes d'energia i conèixer l'enertrònica.
  • Enginyers Industrials en diferents especialitats.

Sol·licita informació

INFORMACIÓ EDICIÓ 2016-17

Propera edició:
Octubre de 2017

Crèdits:
(108 hores lectives)

Horari:
Dimarts  18:00 a 21:30Dijous  18:00 a 21:30
Lloc de realització:
CITCEA-UPC
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (UPC)
Av. Diagonal, 647. Planta 2. Aula Schneider