Disseny de Components Metàl·lics en l'Equipament Industrial

Postgrau Presencial.

18a EDICIÓ

Aquest postgrau es pot cursar independentment o en el marc del màster Enginyeria Mecànica i Equipament Industrial.

Per afrontar els seus reptes de futur, la indústria ha de dotar-se dels equipaments que millor s'adaptin als seus processos de producció i els facin ser competitius a nivell internacional. Una de les activitats més apassionants per als enginyers és el procés de definició, disseny i desenvolupament d'una màquina a partir d'unes funcions i unes prestacions prèviament establertes.

Per al disseny dels béns d'equip, o productes anàlegs, és necessari el coneixement dels materials metàl·licsi les tecnologies de fabricació. Són aspectes que no poden ser prou desenvolupats en les carreres universitàries d'enginyeria, necessàriament més genèriques. El Postgrau de Disseny de Components Metàl·lics en l'Equipament Industrial omple aquest buit.

El disseny de màquines i equipaments industrials comporta la creació de components metàl·lics que han de respondre a una gran varietat de requeriments, com ara la funció, la forma, l'aspecte, el comportament amb l'entorn, el cost segons el volum de fabricació,etc.El dissenyador disposa avui dia en el mercat d'una diversitat creixent de materials i processos de conformació, de tractament i de recobriments. Es posa especial atenció en aquells processos que permeten una gran versatilitat en la fabricació de petites sèries.

El propòsit del curs de postgrau és, a partir dels requeriments del component metàl·lic que es vol dissenyar, proporcionar coneixements i eines per prendre la decisió més encertada pel que fa a la relació entre la funció, la forma, el material i el procés, i posar-los en pràctica durant el curs amb la realització d'exercicis de disseny de components metàl·lics.Les diferents tecnologies exposades durant el curs es reforcen amb visites a empreses del sector.

• Millorar el coneixement dels materials i els processos.

• Rebre informació de les darreres tendències en materials i processos.

• Adquirir metodologies per a la selecció del binomi material-procés.

• Avaluar els costos associats a la fabricació d'un component (material, procés, utillatges, sèries...).
  • A qui va dirigit

• Enginyers Industrials de Grau Mitjà o Superior.

• Professionals que treballin en el disseny de productes i d'equips industrials.

• Titulats en una especialitat tècnica que vulguin ampliar els seus coneixements.

• Enginyers Mecànics.

• Enginyers Elèctrics.
  • Inicia la preinscripció
    Sol·licita informació

Crèdits:
    (108 hores lectives)

Dates de realització:
    Data d'inici:març de 2017 Data de fi:juliol de 2017
    Horari:
    Dimarts  18:00 a 21:30Dijous  18:00 a 21:30
    Lloc de realització:
    CDEI Centre de Disseny d'Equips Industrials - ETSEIB
    C/ Llorens Artigues, 4-6. Edifici U, planta 0

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
    Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Descarregar en PDF | 646,76 kB
    Imprimeix tot el curs