Arquitectura Bioclimàtica i Certificacions: LEED, BREEAM, PASSIVHAUS i CTE

Postgrau Presencial.

4a EDICIÓ

El postgrau en Arquitectura Bioclimàtica i Certificacions es realitza de manera presencial a Barcelona, però ofereix també la possibilitat de cursar-se a distància de manera online pels alumnes que així ho prefereixin.

A nivell mundial, els edificis són responsables del 33% de les emissions de diòxid de carboni (CO2) i el 40% del consum de matèries primeres. Tant l'eficiència energètica com la responsabilitat social i mediambiental corporativa són alguns dels catalitzadors que estan transformant el mercat immobiliari internacional en aquests moments.

Els inversors i promotors han incorporant aquesta sensibilitat, no només per al compliment de la normativa cada vegada més exigent, sinó perquè els beneficis econòmics i ambientals resulten quantificables en termes d'inversió, demanda i valorització de l'actiu. Actualment, invertir en un immoble verd o sol·licitar-lo com a usuari és part de l'estratègia de moltes promotores d'edificis.

Aquest curs de postgrau ofereix una formació molt completa pel que fa a pràctiques d'urbanisme sostenible, edificis verds, eficiència energètica, estratègies solars passives i actives, energies renovables, NZEB, així com tres de les certificacions per a edificis verds més utilitzades a tot el món.

Al mercat internacional, cada vegada hi ha més necessitats de professionals amb una bona formació en el camp de l'avaluació i les certificacions per a edificis d'alt rendiment.

El postgrau et permetrà no només repensar l'edificació i el seu impacte en el medi ambient, sinó també millorar les teves capacitats i el teu futur professional, preparant-te per als nous reptes venidors. Tots els nostres conferenciants són professionals acreditats actius en cadascuna de les matèries que imparteixen. La visió del postgrau és professional. Pretenem donar-te l'especialització que t'obrirà diferents sortides laborals.

Cada vegada resulta més imprescindible:

· Disposar d'eines informàtiques per a dissenyar les solucions arquitectòniques idònies,
· Obtenir certificacions que garanteixin la sostenibilitat de les edificacions,
· Avaluar tant l'energia consumida en el procés de construcció com l'empleada durant el funcionament de l'edifici.

Consulta'ns la possibilitat de fer pràctiques en empreses d'alt nivell i exercicis d'aplicació on es simulen casos reals.
Formem als alumnes per aprovar els exàmens de LEED i convertir-se en professionals acreditats.

Actes relacionats Actes relacionats :

Objectius

La principal finalitat de l'activitat és aportar i enfortir les habilitats tècniques dels professionals d'un sector que clarament es mou en la direcció de l'estalvi i l'eficiència energètica. Sota aquesta premissa s'engloben els següents objectius generals:

• Formar tècnics en gestió energètica que dominaran les últimes tendències en auditories i certificacions energètiques. Alhora, permetre la possibilitat d'una sortida laboral específica i molt demandada actualment i en el futur.
  • Familiaritzar-se amb la parametrització, anàlisi, comparació, càlcul i aplicació dels resultats a la vida real.
  • Aclarir els aspectes teòrics a través de l'aplicació pràctica directa, auditant i estudiant projectes concrets de certificació energètica espanyola, certificació LEED, PassivHaus i BREEAM.
  • Enfortir l'habilitat en el maneig de gran quantitat d'aspectes tècnics i dades que es consideren en totes les fases del projecte.
  • Tenir el control total del projecte arquitectònic des de les fases d'inici de disseny fins a la seva conclusió.
  • Referencials energètics, "Benchmark" i realització d'informes energètics.
  • Utilitzar els referencials de certificació (LEED, Passive House, BREEAM) per avaluar i proposar millores en els projectes, que els facin molt més eficients i respectuosos amb el medi ambient.
  • Conèixer i utilitzar diferents estratègies de disseny bioambiental. Dissenyar amb el clima i el sol.
  • Incorporar estratègies de disseny actives i passives. Entendre el funcionament i l'aplicació de les diferents energais renovables.
  • Estudiar l'Urbanisme Sostenible i com generar comunitats més saludables.
  • Aprofundir en els Net Zero Energy Buildings (NZEB) i Nearly Net Zero Energy Buildings (NNZEB).
  • Formar tècnics capaços de dissenyar o treballar amb edificis passius i la seva certificació (PASSIVHAUS).
  • Comprendre i aplicar la Certificació Energètica Espanyola (CTE) i les seves diferents eines informàtiques.
  • Adquirir noves habilitats que seran imprescindibles en equips de projectes, concursos, grups de recerca i fins i tot en tasques de lideratge.
  • Fomentar l'intercanvi de coneixements entre grups pluridisciplinars provinents de diferents sectors.
  • Formació i entrenament per als exàmens de LEED GREEN ASSOCIATE i LEED AP que organitza el Green Building Council.

A qui va dirigit

• Arquitectes.
  • Enginyers d'Edificació i Arquitectes Tècnics.
  • Enginyers tècnics i superiors de diverses especialitats.
  • Estudiants dels últims cursos d'aquestes titulacions.
  • Professionals dels sectors productius de la construcció, la indústria, l'economia, l'energia i la sostenibilitat

Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(184 hores lectives)

Dates de realització:
Inici classes:15/02/2017 Fi classes:31/05/2017Fi programa: 31/07/2017
Horari:
Dimecres  16:00 a 20:00Divendres  10:00 a 14:00  16:00 a 20:00
Lloc de realització:
ETSAB - Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona
Av. Diagonal, 649. Edifici A

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs