Drons: Aplicacions i Nous Models de Negoci

Postgrau Presencial.

Aquest postgrau es pot cursar independentment o en el marc del màster Enginyeria de Drons.

Un dron és una aeronau pilotada de forma remota que transporta l'equipament necessari per realitzar tasques habitualment referides com 3D (Dull, Dirty and Dangerous, és a dir, avorrits, bruts i perillosos).

Si bé en el seu origen els drons van tenir un ús gairebé exclusivament militar, la tecnologia ha madurat i els costos s'han abaratit, un fet que ha afavorit la creació de solucions fiables tant per la pròpia aeronau, el control de vol i la navegació, les comunicacions, les estacions de control o els diferents sensors. La maduració d'aquesta tecnologia està permetent el desenvolupament d'un ampli i variat ventall d'aplicacions civils, com ara la supervisió d'infraestructures, la prevenció d'incendis, la supervisió d'explotacions agrícoles o reportatges cinematogràfics i fotogràfics, entre d'altres. Aquestes són només algunes de les aplicacions que s'estan desenvolupant en l'actualitat, però és fàcil imaginar que durant els propers anys assistirem a una autèntica explosió d'aplicacions de drons, de la mateixa manera que els prometedors inicis d'Internet van fer presagiar una eclosió d'aplicacions que finalment ha desbordat qualsevol d'aquelles previsions.

En els tres propers anys, es preveu que el mercat dels drons a escala mundial superi els 8.000 milions d'euros, amb creixements anuals superiors al 20%. D'altra banda, la UE ja està prenent mesures per facilitar el seu desenvolupament, com ara harmonitzar les legislacions dels diferents països de manera que sigui possible volar drons en l'espai aeri controlat o impulsar programes de R + D per al desenvolupament de les tecnologies necessàries.

Aquest incipient mercat necessita de professionals especialitzats tant en el disseny i desenvolupament de plataformes de drons com en pilotatge avançat d'aquest tipus de dispositius.

No obstant això, el repte fonamental és formar persones capaces d'imaginar aplicacions per als drons, triar les plataformes més adequades per a aquestes aplicacions, integrar en aquestes plataformes els equips necessaris per a la missió (sensors, càmeres, etc.), desenvolupant tots els components addicionals necessaris (hardware i software) per a aquesta integració i finalment, convertir aquesta aplicació en un negoci viable i rendible.

Aquesta formació passa necessàriament per l'adquisició prèvia d'una base sòlida de coneixements que abasti:

*El tipus d'aeronaus que es fan servir com a drons.
*El tipus d'equipament que habitualment s'embarca en el sistema dron, en funció del tipus de  missió.
*Les eines que es fan servir per planificar i gestionar les missions.
*La legislació que afecta actualment a l'operació dels drons i els canvis legislatius que es poden preveure.
*Exemples d'aplicacions reals actuals.

Objectius

Proporcionar una base sòlida de coneixements que permeti a professionals de l'àmbit de la ciència i la tecnologia introduir-se en l'àrea de negoci dels sistemes dron i les seves aplicacions, i el disseny i planificació detallada de les missions.

A qui va dirigit

Professionals amb formació universitària de caràcter cientifico-tècnica, que tinguin interès en l'anàlisi i el disseny de missions amb drons, així com a aquelles persones que ja disposen de llicència de pilot de drons, i que volen aprofundir en l'estudi dels diferents tipus d'aeronaus, les seves característiques i aeronavegabilitat, així com en la utilització de sistemes avançats de control i pilotatge remot per poder-los operar amb tota seguretat, i amb capacitat per poder fer front a situacions d'emergència o inesperades.

Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(135 hores lectives)

Dates de realització:
Data d'inici:01/02/2017 Data de fi:30/07/2017
Horari:
Dimarts  18:00 a 21:30Dijous  18:00 a 21:30
Lloc de realització:
EETAC - Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels
Campus del Baix Llobregat - Edifici C4. C
Esteve Terradas, 7
Castelldefels

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs