Anàlisi de Riscos, Disseny i Implantació de Seguretat

Curs de formació contínua Presencial.

Aquest curs de formació contínua es pot cursar independentment o en el marc del màster Cybersecurity Management.

Aquest programa aborda el problema de l'Anàlisi i la Gestió de Riscos cibernètics d'una organització. Aquesta activitat és fonamental per la determinació de les iniciatives i accions que s'han de portar a terme per protegir adequadament els actius d'una organització, avaluant tant el risc de patir un atac, com l'impacte que aquest pugui tenir a l'organització en el cas que es realitzi amb èxit.

La implantació de sistemes de seguretat en una entitat ha d'anar precedida d'una correcta anàlisi de riscos basada en els actius, la seva valoració i les amenaces identificades que puguin malmetre'ls. Aquesta valoració és fonamental per demostrar l'adequació de les mesures de seguretat adoptades, tal com exigeix la Llei de Protecció de Dades vigent i l'esborrany de directiva europea de ciberseguretat, que haurà d'ésser transposada a la legislació espanyola l'any 2016.

Aquest programa presenta les diferents variables a tenir en compte a l'hora de fer un anàlisi de riscos segons les diferents metodologies utilitzades habitualment pels consultors i auditors especialitzats.

Una vegada fixats els objectius a protegir, els alumnes aprendran quines són les eines necessàries per fer-ho. En aquest curs es desenvoluparan les competències necessàries per especificar i configurar els productes disponibles al mercat, per protegir els sistemes d'informació d'una entitat davant de ciberatacs. A més, aprendran a gestionar la seguretat sobre diferents tipus d'actius, des del nivell físic fins al desenvolupament d'aplicacions.

• Identificar i gestionar els riscos d'una organització.
  • Valorar tant els actius d'una organització, com l'impacte que pot tenir un atac sobre els actius i els processos de negoci.
  • Identificar i definir els procediments, mecanismes i eines de seguretat adequats per protegir una organització.
  • Instal·lar i configurar la seguretat dels equips de control d'un entorn d'operació de sistemes informàtics i de comunicacions, garantint la ciberseguretat de la infraestructura i les dades que gestioni.
  • Conèixer els aspectes tècnics relacionats amb els procediments d'instal·lació, configuració, operació i apedaçat de sistemes de protecció perimetral i de continguts.
  • Conèixer les característiques i limitacions dels sistemes de ciberseguretat.
  • Identificar les mesures necessàries per garantir el correcte funcionament dels sistemes.

A qui va dirigit

• Graduat, Llicenciatura o Enginyeria en Informàtica o Telecomunicacions.
  • Auditors de comptes i sistemes d'informació.
  • Enginyers i titulats científic-tècnics interessats en ampliar els seus coneixements de seguretat informàtica i la seva capacitat per protegir les seves instal·lacions de ciberatacs.
  • Administradors de sistemes informàtics.
  • Membres de les forces i cossos de seguretat de l'Estat.
  • Consultors d'empreses de seguretat informàtica.
  • Consultors d'equips de resposta a incidents de seguretat.
  • Tècnics en infraestructures crítiques.
  • Directors i responsables TI.

Sessions informatives
Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(57 hores lectives)

Dates de realització:
Data d'inici:novembre de 2017 Data de fi:gener de 2018
Horari:
Dilluns  18:30 a 21:30Dimarts  18:30 a 21:30Dijous  18:30 a 21:30
Lloc de realització:
Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB)

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs