Arduino: Via Lliure a la teva Creativitat Tecnològica

Curs de formació contínua Presencial.

Arran de l'aparició de la plataforma de prototipatge electrònic Arduino de llicència Open Source, la seva facilitat d'us i el reduïdíssim preu que té, hi ha hagut tot un canvi cultural relacionat amb la creació. Aquest canvi rep el nom de "Cultura Maker".  Arduino és una eina molt poc explicada i posada sota temari en àmbits acadèmics seriosos, i quan ho és, es de manera anecdòtica i en carreres especialitzades, cosa que contradiu la idea sota la qual va ser concebut: fer una eina que no requereixi coneixements previs d'electrònica ni programació per a utilitzar-la, perquè en puguin fer ús des d'artistes passant per biòlegs, arquitectes, etc. fins a qualsevol persona que desitgi fer invents i donar corda lliure a la seva creativitat.  Si algú desitja introduir-se en aquest món, doncs, l'única manera per fer-ho es buscant exemples, intentant imitar-los i anar aprenent a base del mètode de prova i error. Hi han cursos d'Arduino per a particulars, que fan a títol individual aficionats, sense cap mena de continuïtat o certificat, i tot i així, són molt populars. Es pot observar com la gent té una gran inquietud per aprendre'n però no sap ben bé com fer-ho.

La gran plasticitat de l'Arduino fa que sigui útil molts sectors productius en plena expansió o molt de moda com són les SmartCities, Internet of Things (Iot), impressores 3D, dispositius físics per a smartphones, control d'il·luminació, control de motors, robòtica, comunicacions sense fils (wireless), interacció amb l'entorn, creació de dispositius musicals electrònics, control de vol de drones.

Objectius

- Proporcionar als estudiants els fonaments teòrics i especialment els coneixements aplicats perquè puguin dissenyar sistemes amb Arduino. Això s'aconseguirà mitjançant una metodologia pràctica que ocuparà el 90% de les hores.

- Proporcionar una entrada al moviment i cultura Maker i crear sinergies entre les diferents habilitats i background dels estudiants perquè en puguin sortir projectes col·laboratius.

A qui va dirigit

Aquest curs no s'adreça a un perfil acadèmic concret, justament busca tot el contrari. Necessita que hi hagi com menys homogeneïtat millor per tal que es creïn sinèrgies el màxim de multidisciplinàries possibles dins del grup amb l'objectiu que entre els estudiants es puguin veure diferents interessos per aplicar-hi l'Arduino i que puguin compartir les seves habilitats i coneixements singulars.

Com més divers sigui el grup, més visió d'aplicacions, més habilitats diferents i més probabilitats de que després del curs en neixin projectes personals o empresarials multidisciplinaris entre companys.

Resumint, qualsevol persona que vulgui aprendre Arduino, electrònica i explorar-ne les possibilitats, és públic destinatari del curs. Professionals que no tenen una formació específica en el camp de l'electrònica ni de la programació. Possibles exemples podrien ser arquitectes que tinguin inquietud o idees per crear espais singulars a través de la il·luminació i necessitin una plataforma senzilla per fer control d'il·luminació. Artistes que vulguin treballar amb les noves tecnologies, creant instal·lacions interactives. Persones amb interès per la robòtica i que vulguin començar a crear els seus propis robots. Gent amb interès per la "internet de les coses" (IoT). Informàtics i programadors que vulguin que el seu codi pugui interactuar amb la realitat (physical computing). Programadors de smartphones i tauletes que vulguin connectar la seva app amb algun aparell, com per exemple fer el control de la calefacció, persianes, etc. remotament. Gent que vulgui introduir-se al món dels sistemes encastats (embedded systems).

Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(60 hores lectives)

Dates de realització:
Data d'inici:04/04/2017 Data de fi:30/05/2017
Horari:
Dimarts  18:30 a 21:30Dissabte  09:00 a 14:00
Lloc de realització:
Tech Talent Center
C/ de Badajoz, 73-77
mapa i accessos

Import de la matrícula:
900 €

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs