Tècnic en Elaboració de PAUs

Curs de formació contínua Presencial.

3a EDICIÓ

Aquest curs de formació contínua es pot cursar independentment o en el marc del màster Incendis i Protecció Civil. Safety Engineering o en el marc del postgrau Protecció Civil. Risk Analysis.

Els plans d'autoprotecció (PAU) són procediments d'actuació a aplicar per a aquelles activitats empresarials i tipus de centres que han d'afrontar situacions de risc i emergència en l'àmbit de la protecció civil, segons el que estableix la Llei 4/1997, del 20 / 05, de protecció civil de Catalunya.

El PAU s'aplica quan l'emergència pot afectar no només a un treballador, sinó a una gran part dels treballadors, altres persones -com poden ser clients, pacients, alumnes, espectadors, etc.- o fins i tot a l'entorn. Els PAUs, de fet, es troben dins l'àmbit de protecció civil, que comprèn les accions destinades a protegir les persones, els béns i el medi ambient davant situacions de greu risc col·lectiu, catàstrofes i calamitats públiques.

El PAU ha de ser elaborat i signat per personal tècnic competent, per a les activitats i centres especificats (Annex I del Decret 30/2015, de 3 de març).

Superant les activitats d'aquest curs s'obtindrà el Diploma de curs de formació per a tècnics competents en elaboració de plans d'autoprotecció en l'àmbit local, expedit per l'ISPC (Institut de Seguretat pública de Catalunya), que permet acreditar-se de la forma prevista al decret 30/2015, de 3 de març, i a l'Ordre IRP/516/2010, de 8 de novembre com a tècnic per elaborar plans d'autoprotecció en l'àmbit de la protecció civil local, prèvia sol·licitud dirigida a la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya.

Organitzat en col·laboració amb:
Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya
ISPC

Objectius

• Estar capacitat per elaborar plans d'autoprotecció en l'àmbit local, així com les anàlisis de risc prèvies necessàries.

A qui va dirigit

• Titulats universitaris de primer o segon cicle que desitgin obtenir l'acreditació com a tècnic competent per a l'elaboració de PAUs (nivell I) o actualitzar els seus coneixements d'acord amb la normativa vigent.
  • Enginyers, titulats científico-tècnics i arquitectes gestors de projectes, professionals d'empreses que vulguin especialitzar-se en la prevenció d'alt risc, tècnics d'enginyeries i consultories.
  • Inspectors tècnics de companyies d'assegurances, mediadors, perits de sinistres, assegurances i serveis d'inspecció i control d'entitats públiques i privades.
  • Tècnics que desenvolupin la seva professió, o bé pretenguin fer-ho, en entitats col·laboradores de l'Administració, en ajuntaments, consells comarcals o d'altres administracions públiques responsables o participants de la tramitació de llicències d'obres i/o d'activitats.
  • Tècnics en prevenció de riscos laborals.
  • Membres dels cossos de Bombers, Cossos de Seguretat i Protecció Civil que vulguin aprofundir coneixements i completar la carrera professional.

Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(46 hores lectives)

Dates de realització:
Data d'inici:24/03/2017 Data de fi:16/06/2017
Horari:
Divendres  16:00 a 21:00Dissabte  09:00 a 14:00
Lloc de realització:
Tech Talent Center
C/ de Badajoz, 73-77
mapa i accessos

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Català

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs