Construcció Històrica i Criteris d'Intervenció en Rehabilitació i Restauració Arquitectònica

Curs de formació contínua Presencial.

5a EDICIÓ

Aquest curs de formació contínua es pot cursar independentment o en el marc del màster Rehabilitació i Restauració Arquitectònica: de l'Avaluació Prestacional (CTE) al Projecte d'Intervenció.

En els propers anys, l'actual increment del número de projectes i obres sobre edificis existents no disminuirà sinó que s'ampliarà de forma rotunda, convertint-se en uns dels pilars de l'exercici professional relacionat amb l'arquitectura. Es tracta d'una tendència que s'està consolidant a Europa des de fa dècades.

Per afrontar la major part de projectes i obres de rehabilitació i restauració resulta imprescindible una col·laboració interdisciplinària, que permeti considerar tots els aspectes fonamentals dels edificis existents. Tot i això, els continguts dels ensenyaments en l'àmbit acadèmic de l'edificació, la història, l'arqueologia, o la conservació i restauració de materials, gairebé no han variat des de que es van concebre com a disciplines quasi independents altament especialitzades. Actualment, els treballs propis i intransferibles de cada professional requereixen un marc de coneixements comú, així com un procés metodològic rigorós també comú, que permeti obtenir unes decisions de projecte i obra adequades, en un context de diàleg i reflexió conjunts.

Aquest curs de formació contínua aporta una nova alternativa dirigida especialment a professionals especialitzats en àmbits com la història, la documentació, l'arqueologia, la restauració, la geologia, etc...interessats en el camp de la rehabilitació i restauració arquitectònica. Aquest curs reuneix l'experiència del Màster en Rehabilitació i Restauració Arquitectònica: de l'Avaluació Prestacional (CTE) al projecte d'Intervenció i ofereix un quadre docent de prestigi provinent de l'àmbit acadèmic, que compta amb una dilatada i reconeguda experiència professional en el sector.

Objectius

• Desenvolupar els procediments necessaris per poder actuar en aquest camp professional mitjançant un mètode objectiu-sistèmic que permeti integrar les diverses variables de la construcció històrica.
  • Establir procediments de treball interdisciplinaris consensuats per optimitzar les decisions en els projectes i obres.
  • Dotar els professionals de coneixements i criteris sobre les maneres històriques de construir.
    Comprendre l'evolució, des del seu origen fins a la situació actual, dels àmbits de la Rehabilitació i la Restauració de l'edificació existent, amb especial èmfasi en l'edificació patrimonial.

A qui va dirigit

Professionals especialitzats que participen habitualment en aquests projectes:

• Historiadors, Documentalistes o Arqueòlegs
  • Restauradors i Llicenciats en Belles Arts
  • Geòlegs o professionals de la petrologia

Professionals del sector:

• Arquitectes
  • Enginyers d'Edificació, Arquitectes tècnics i Aparelladors
  • Enginyers de Camins i Enginyers tècnics d'Obra Pública
  • Enginyers Industrials de diferents especialitats

Estudiants d'últims cursos d'aquestes titulacions que estiguin interessats en aquest àmbit.

Es valorarà l'admissió d'altres perfils professionals, prèvia entrevista personal.

Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(110 hores lectives)

Dates de realització:
Data d'inici:16/02/2017 Data de fi:07/07/2017
Horari:
Dijous  15:30 a 20:30Divendres  15:30 a 20:30
Lloc de realització:
Tech Talent Center
C/ de Badajoz, 73-77
mapa i accessos

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs