Anàlisi de Riscos, Disseny i Implantació de Seguretat

Curs de formació contínua Presencial.

Direcció i professorat

Direcció Acadèmica

• Medina Llinàs, Manel
    Catedràtic a la Universitat Politècnica de Catalunya des de 1992 i Coordinador científic del capítol europeu de l'AntiPhishing Working Group (APWG). Des del 1994 dirigeix esCERT-UPC, el primer equip de resposta a incidents a Espanya. Ha exercit com a expert a NIS i va ser responsable de la unitat de relació amb CERTS a ENISA (European Network and Information Security Agency). Igualment va dirigir projectes científics de seguretat al Centre Barcelona Digital. Com a membre d'ESRIF (European Security Research & Innovative Forum) i ESRAB (2006-2009) va col·laborar amb la Comissió Europea en programes de subvenció a investigació en seguretat.

Coordinació

• García-Cervigón Gutiérrez, Manuel
    Enginyer Informàtic per la UPC i CISA. Professor a la UPC i responsable de l'àrea d'esCERT-UPC, el primer equip de resposta a incidents a Espanya. Doctorat l'any 2012, va iniciar la seva activitat professional el 1999 i des de llavors ha participat en múltiples projectes relacionats amb investigació forense, auditoria i implantació de sistemes de protecció i detecció. Igualment, ha participat en diversos projectes de R+D tant en l'àmbit estatal com europeu.
  • Vera Vinardell, Lluís
    Enginyer Superior de Telecomunicacions per la UPC, Llicenciat en Psicologia del treball i les organitzacions per la UOC, MBA per Esade i diplomat en Strategic Marketing per la UC Berkeley. Disposa de vint anys d'experiència al sector de la seguretat de la informació amb ampli coneixement del mercat americà i europeu. Actualment és professor associat al Departament de Sistemes d'Informació d'Esade i director general d'Ackcent Cybersecurity.

• Costas Pujol, Humbert
    Enginyer superior en informàtica i consultor en Seguretat de la informació. Actualment dirigeix el Departament d'Innovació a Ackcent Cybersecurity. Ha estat responsable del servei d'anàlisi de ciberamenaces i ciberseguretat i ha treballat per a CERT governamentals, banca i multinacionals. Disposa d'una àmplia experiència en anàlisi de vulnerabilitats, eines SIEM, integració de la gestió d'identitats, etc. Ha col·laborat també en diferents projectes com auditories ISO 27k, plans de continuïtat, anàlisi i gestió de riscos, anàlisi de malware, desenvolupament d'eines de seguretat, mètriques i indicadors.
  • Cruz Allende, Daniel
    CISA, CISM, Lead Auditor 27001 i Màster de Seguretat esCERT. És gerent de Negoci a Incita amb més de dotze anys d'experiència al sector de la seguretat. Disposa d'àmplia experiència en projectes d'anàlisi de riscos, plans directors de seguretat, compliment normatiu (ISO 27000, COBIT, etc.) i legislatiu (LOPD, LSSI/Llei General de Telecomunicacions, Llei de Protecció d'Infraestructures Crítiques). Durant els darrers anys ha gestionat diversos projectes internacionals (Veneçuela i Mèxic) en l'àmbit de la seguretat.
  • de Hevia Gisbert, Elisa
    Enginyera Superior de Telecomunicacions per la UPC, i Llicenciada en Economia per la Universitat Nacional d'Educación a Distància (UNED). Certificada CISA, CISM, CISSP, CRISC, BS7799 Lead Auditor y PMP. Disposa de catorze anys d'experiència en projectes relacionats amb auditoria i seguretat de sistemes d'informació. Al llarg de la seva trajectòria professional ha participat i coordinat projectes d'auditoria informàtica i consultoria de gestió de riscos tecnològics, principalment en entitats del sector financer. Actualment treballa com a sènior manager a la Unitat de Gestió de Riscos Tecnològics d'una Big4.
  • García-Cervigón Gutiérrez, Manuel
  • Pérez Mostajo, Juanjo
    Enginyer tècnic informàtic per la UPC, CISA i Màster de Seguretat d'esCERT. Professor de Mecanismes de Protecció, Detecció i Resposta a Incidents al Màster de Seguretat Informàtica de l'ICT-esCERT (2005-2008) i al Postgrau en Seguretat a Internet de la FPC (2005-2008). Formador oficial de l'Agència Catalana de Protecció de Dades (2005-2006). Coordinador del Màster de Seguretat de la Informació TB·Security/esCERT-UPC (2005-2007). Disposa de més de deu anys d'experiència al sector de la seguretat. En els últims anys ha dut a terme tasques de gestió de comptes i equips. En l'actualitat exerceix aquest rol a WiseSecurity com a gerent de l'oficina de Barcelona.
Sessions informatives
Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(57 hores lectives)

Dates de realització:
Data d'inici:novembre de 2017 Data de fi:gener de 2018
Horari:
Dilluns  18:30 a 21:30Dimarts  18:30 a 21:30Dijous  18:30 a 21:30
Lloc de realització:
Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB)

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs