Green Urban: Urban Green with Natural Spaces

4th EDITION

Academic management

• Bellmunt Chiva, Jordi
    Architect by the School of Architecture of Barcelona - ETSAB architect in 1980, since 1982 is professor in the Department of Urban and Regional Planning (UPC). Since 1987 is Professor of the Master of Landscape Architecture (UPC) and since 2000 is its director. From 2000 to 2006, is director of the Higher Certificate in Landscape of the UPC. It is part of the scientific committee of the Paesaggio Architettura journals, Paisea, PaiseaDos, Paysage, Kore and Paisajismo. He is a member of the scientific committee of EURAU'08 (European Congress of Architectural and Urban Research), 'Paisajes 08' and Expopaisaje 2014. Organizes the six European Landscape Biennials of Barcelona. Is a visiting Professor at various university campuses worldwide. He works as an architect and landscape designer. Exhibits and publishes his work in various specialized media and books and articles. He has won major awards throughout his career.

Teaching staff

• Cumplido Valls, Marcelo
    Arquitecto por la Escuela de Arquitectura de Valencia (2005), Máster en Arquitectura del Paisaje (2008). Profesor asistente en el Taller Los Sistemas del Verde, del MAP. Prácticas de empresa en el despacho Ximo Sanchis (Valencia, 2005), colaboraciones en el estudio de Beatriz Cubells (2006), colaboraciones en el estudio de Ruisánchez Arquitectos, en el grupo de Paisaje donde se desenvuelve como director de proyectos y direcciones de obra como la Adecuación del Parque de la Fontsanta; la recualificación del Frente Martítimo de Salremo; el avance de planeamiento del Sector Norte de Vilanova i la Geltrú, etc.
  • Morán Núñez, Francisca Josefa
    Arquitecta y Máster en Arquitectura del Paisaje, des de 2012 crea la empresa especializada en proyectes de paisaje y habitaje (www.pepamoran.com). Actualmente desenvolupa su tesis doctoral. Des de 2005 trabaja como profesora asistente al Máster en Arquitectura del Paisaje de la UPC. Ha trabajado en el equipo de ríos de la Asociación de Municipios del Area Metropolitana de Barcelona (2007-2012). Ha colaborado con: Manuel Ruisánchez Arquitectes SL, Anna Zahonero (az), Estudis Projectes i Paisatge del medi ambient SL i Estudi Martí Franch. Es una de las socias miembro del equipo de redacción de la revista de paisaje Paisea.
  • Ruisánchez Capelastegui, Manuel
    Member of the Department of Urban and Regional Planning at the Universitat Politècnica de Catalunya since 1982, Professor of Architecture and Landscape in the ETSAV (1982-1992), Professor of Urban Planning at ETSAB since 1992 and at the Master of Landscape since 1991. He has been a visiting professor at Washington University in Saint Louis (1994 and 1996) and at Harvard University (2000). Since 2007 is a Professor of the Laboratory of Landscape at IUAV, Facoltà of Architecture of Venice. Architect of the Project Unit, Metropolitan Corporation of Barcelona (1985-1989), and co-founder of Ruisánchez-Vendrell 1988. In 1997 he founded Ruisánchez Architects. From the beginning of his career he has won numerous competitions in architecture, urban planning and landscape. His work has won several awards as the FAD of Architecture, the Premi Catalunya Construcció 2005 or Premi d'Habitatge Social de Catalunya.
  • Zahonero Xifré, Anna Maria
    Biologist with a degree from the Universitat de Barcelona and a Master's in Landscape Architecture from the Universitat Politècnica de Catalunya. Has been linked to the UPC since 1992 as a founding member and principal researcher of the Centre de Recerca i Projectes de Paisatge. Has developed curricular content for the Master¿s program in Landscape Architecture (1993-2003), for the Graduat Superior program in Landscape Architecture (1998-2004), and for the Màster Universitari in Landscape Architecture (2006-2009). She has been an associate professor in the Departament d¿Urbanisme i Ordenació del Territori since 2001, where her teachings have primarily been in the field of landscape. Having begun her professional activity in 1993, she founded the company (az) Estudis i Projectes de Medi Ambient i de Paisatge S.L.P in 2006, which primarily works on developing projects on landscape insertion, environmental and landscape reports for urban a
Information form
Send