La UPC avança al 36è lloc del món en Enginyeria Civil i Estructural i és líder a Espanya segons el rànquing ‘QS by Subject’

La UPC es posiciona en el 36è lloc del món del ‘QS World University Rankings by Subject’ en el camp d’Enginyeria Civil i Estructural i entre les 100 primeres en el de Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació i en el d’Enginyeria Elèctrica i Electrònica. En tots tres camps, és la universitat líder a Espanya i a Catalunya.

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha millorat la seva posició respecte a edicions anteriors en l’edició de 2014 del QS World University Rankings by Subject. Aquest rànquing posiciona les 200 primeres universitats del món en funció tant de la seva reputació com de la producció i impacte científic. De les 3.002 universitats analitzades, només 689, entre les quals hi ha 17 universitats espanyoles, s’han posicionat en un dels 30 camps que es contemplen en aquest rànquing.

La UPC apareix posicionada entre les 200 millors universitats del món en set camps, un més que en l’edició anterior del 2013, i destaca, un any més, en l’àrea d’Enginyeria Civil i Estructural, en què se situa com la 36a universitat a escala mundial, respecte al lloc 47 que ocupava en la classificació anterior. En aquesta mateixa àrea, es manté com la primera universitat dels sistemes espanyol i català.

El treball de transferència de coneixement i producció científica és un dels indicadors clau per valorar la puntuació en aquest rànquing de Top Universitats. És precisament aquesta la tasca d’investigació desenvolupada per departaments com la unitat d’Estructures a l’Arquitectura de la UPC. El seu quadre d’investigadors forma part de l’equip docent i lidera el programa de màster en Enginyeria Estructural a l’Arquitectura de la UPC School, que al llarg de les seves 21 edicions ja ha format més de 800 professionals especialitzats en construccions arquitectòniques i càlcul estructural.