Gran festa dels videojocs en el lliurament de premis del concurs Three Headed Monkey Awards. Social Point

El CaixaForum Barcelona va acollir el passat dimecres 21 de maig l’acte de lliurament de premis de la segona edició del concurs de videojocs Three Headed Monkey Awards. Social Point, el concurs que organitza la UPC School, amb el patrocini de Social Point per premiar els millors projectes de videojocs de caràcter indie i amateur. L’acte, on es donaven a conèixer els premiats entre els 34 projectes presentats a concurs, va estar acompanyat per dues ponències del sector, una actuació musical i moltes altres sorpreses.

El Premi Millor Videojoc, dotat amb 3.000€, va ser per al projecte Spy-Chameleon RGB Agent, desenvolupat per Marcos Torrecillas i Raul Vega, un joc d’arcade puzzle molt cuidat, que va ser votat per tots els membres del jurat i el més votat com a primera opció.

3HMA - Mejor Videojuego

El Premi Menció del Públic, amb una dotació de 1.500€, i que s’endú el joc més votat, va ser per al projecte Brave, the last turtle.

3HMA- Premio Mención Público

El Premi UPC, també dotat amb 1.500€, va anar a parar a l’equip de PlayTime Stories, un videojoc d’acció creat per alumnes de la darrera edició del Màster en Disseny i Creació de Videojocs de la UPC School com a projecte final del curs.

3HMA - Premio UPC

Aquests premis estan deliberats per 14 professionals, nacionals i internacionals, procents del món de la indústria AAA, el social gaming, la crítica especialitzada i el món acadèmic. Tres dels seus representants, Andreu Taberner, Gina Tost i Alex Besenval, van ser els encarregats de lliurar els guardons en les 3 categories de premis: la Menció del Públic, el Premi UPC i Millor Videojoc.

Les ponències del creador de Stubies i l’animador de Cuerdas (Goya 2014)

Ponències 3HMAL’acte de lliurament de premis també va servir per conèixer dues experiències d’èxit en el sector dels videojocs i l’animació digital. En primer lloc, la d’Andreu Taberner, fundador de l’estudi indie Creatiulab y creador de Stubies. Taberner va explicar l’aventura d’haver crear, juntament amb un altre emprenedor català Lukas Bahrle, el joc per iOs Stubies ,les seves referències estètiques, el procés de desenvolupament i com han aconseguit situar-lo al número 1 a les llistes d’apliacions de pagament de l’App Store en més de 20 països.

Per la seva banda, Michael Alcover, l’animador 3D que ha participat en l’animació del videojoc Las Aventuras de Tadeo Jones i el curtmetratge Cuerdas de Pedro Solís (Goya 2014 al millor curtmetratge d’animació) va explicar quins secrets hi ha darrere de l‘animació 3D i les diferències de treballar per la indústria dels videojocs o per la cinematogràfica.

Duel a espases amb insults per al Premi Expert en Videojocs

Batalla d'InsultsL’acte va tenir també un espai més còmic i divertit en què es va reproduir el duel a espases amb insults de Monkey Island, el videojoc que dóna nom a aquest concurs indie. Dues persones de públic, les més ràpides en adivinar a quins videojocs pertanyien les cançons que s’estaven interpretant a l’actuació musical, van baixar a l’escenari per batallar, ataviades amb una espasa i un barret pirata pixelat. El joc consistia en adivinar la continuació a l’insult que s’estava projectant en pantalla.  El públic també va poder participar, ja que se’ls havien repartit les possibles respostes. El guanyador es va endur el Premi Expert en Videojocs i la samarreta de la segona edició del concurs Three Headed Monkey Awards.

No et perdis las fotos de tot l’acte en el nostre perfil de Flickr!

Si us vau perdre les conferències d’Andreu Taberner o Michael Alcover i l’acte de lliurament de premis del concurs de videojocs 3HMA o voleu veure-ho tot de nou, podeu visualitzar l’esdeveniment complet en el següent enllaç:

3HMA