El “Pla d’Acció 2009-2015 per a la millora de l’eficiència energètica” del Gran Teatre del Liceu s’ha endut el prestigiós premi del Best Energy Service Project, atorgat per la EESI2020, dins dels European Energy Service Award – 2014. El passat 8 d’octubre, Antoni Garcia, professor del màster en Facility Management de la UPC School, va recollir a Brussel·les de mans de Günter H. Oettinger, vice-president de la Comissió d’Energia de la Unió Europea, el aquest prestigiós premi per a aquesta institució, en la qual n’és cap de Serveis, Infrastructures i Manteniment.

El Gran Teatre del Liceu és un edifici de grans dimensions, amb una superfície construïda de 35.000 m2 i una sala d’òpera de 9.000 m2 amb una capacitat per a 2.292 espectadors. Les instal·lacions existents en ple funcionament requerien d’un consum elèctric de 9 GWh i una demanda energètica de calor de 1,3 GWh, dades molt elevades que repercutien en l’equilibri pressupostari de l’entitat.

EESI2020El Liceu tenia un necessari repte en la millora de l’estalvi i l’eficiència energètica, plasmat en el Pla d’Acció 2009-2015, en l’execució del qual ha estat clau la figura del Facility Manager.  Antoni Garcia, cap de serveis, infraestructures i manteniment al Gran Teatre del Liceu, ha liderat aquest pla d’optimització dels recursos ja existents a l’edifici. En aquest cas, les mesures implementades al Liceu van permetre assolir un important estalvi energètic i una millora dels paràmetres del comfort amb dades molt positives: del consum inicial de 9 GWh i una demanda energètica de calor de 1,3 GWh, es va reduir el consum elèctric en un 43,8% i el de gas natural en un 35,8%. De manera addicional, també s’ha reduït el consum d’aigua en un 11,3% i s’ha constatat una reducció del soroll exterior significativa gràcies a la instal·lació de compressors amb tecnologia de levitació magnètica.

El Premi Europeu al Pla d’Acció 2009-2015 per a la millora de l’eficiència energètica ha premiat no només aquestes dades més que significatives en estalvi energètic, sinó el seu caràcter innovador (en quant a gestió i finançament) i el seu model potencialment replicable, és a dir, que es pugui aplicar en edificis similars.

1 thought on “Antoni Garcia, professor del màster en Facility Management, guardonat amb el premi Best Energy Service Project 2014”

1. Moltes felicitats pel Premi. I també una mica d´orgull, ja que vem participar com professors de VAE -a la part d´empreneduria- en el curs de FM de la UPC.
    En nom de tot l´equip us desitjem molts i molts èxits!!!

Reply