Jesús Alonso, director de l’oferta formativa en videojocs i animació de la UPC School, nou director del CITM

El professor Jesús Alonso, impulsor i director de l’oferta formativa en videojocs, animació i art digital de la UPC School, pren el relleu de Juan José Fàbregas com a director del Centre de la Imatge i Tecnologia Multimèdia (CITM), ubicat al Campus de la UPC a Terrassa i referent en formació sobre fotografia, multimèdia i videojocs.

Enginyer informàtic titulat a la FIB, Jesús Alonso és també l’artífex i director del nou grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, que s’ha iniciat aquest curs 2014-2015 al CITM. A la UPC School, és director del màster en Disseny i Creació de Videojocs i del màster Mobile Business & Apps Design, que s’imparteixen des de fa 11 i 4 anys, respectivament.

Jesús Alonso és professor associat i doctorand del Departament de Ciències de la Computació de la UPC. Imparteix docència a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), des de l’any 2004, i des del 2008 l’assignatura de Videojocs a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB). En aquest darrer centre també imparteix, des del 2012, l’assignatura d’Emprenedoria i Innovació Tecnològica.

Alonso és un expert apassioJesús Alonsonat del disseny i el desenvolupament de videojocs, de la indústria vinculada a aquest àmbit, així com de la computació gràfica, la innovació tecnològica i emprenedoria, i ha participat en un gran nombre de conferències i taules rodones arreu de l’Estat.

Una de les activitats que ha impulsat i de la qual n’és el responsable és el Concurs Internacional de Videojocs de la UPC School Three Headed Monkey Awards, que enguany arriba a la tercera edició, amb una dotació de 7.500 euros.

La nova etapa de Jesús Alonso al capdavant del CITM està precedida pels deu anys de direcció de Juan José Fàbregas, en els quals el centre s’ha consolidat com a centre de formació capdavanter en l’àmbit de la imatge i la interacció multimèdia.