L’equip docent del postgrau en Smart Mobility de la UPC School participa a la jornada ITS & Smart Mobility

La direcció acadèmica i professors del postgrau en Smart Mobility. Sistemes Intel·ligents de Transport de la UPC School han participat en la jornada ITS & Smart Mobility, una jornada sectorial realitzada a Barcelona per analitzar les últimes tendències del sector de la mobilitat intel·ligent, organitzada per ITS Espanya, associació que reuneix les 100 principals empreses de l’àmbit Intelligent Transport System i que és col·laborador del mateix postgrau en Smart Mobility.

Les VI Jornades sobre ITS a Catalunya han reunit a 145 professionals de tota Espanya. En el programa tècnic, han participat com a ponents alguns dels professors del postgrau en Smart Mobility. Sistemes Intel·ligents de Transport de la UPC School. Jornada ITSÉs el cas de Xavier Flores, director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre de la Generalitat de Catalunya, que ha moderat la taula rodona Tecnologies per al pagament per ús. En el bloc dedicat a Gestió del Transport Públic, Carme Fàbregas, responsable de Sistemes d’ATM (Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona) ha parlat sobre Seguretat i interoperabilitat dels sistemes de ticketing d’última generació; Josep Mensión, director de Serveis Generals d’Autobús a TMB, ha explicat els nous serveis de NovaXarxaBus: com fer un disseny intel·ligent d’una xarxa de transport públic per a una ciutat smart, i Cristina Pou, coordinadora del postgrau, que ha participat en l’explicació del servei Mou-te: el planificador de rutes intermodal a Catalunya. Entre els ponents de la jornada,  també han participat professionals provinents d’ entitats col·laboradores del postgrau, com ara AMTU i Nexus Geografics.

Per la seva banda, Manel Villalante, director acadèmic del postgrau i adjunt a direcció de Barcelona Regional, ha realitzat la conferència final d’aquestes jornades tècniques, que portava per nom Smart mobility i la mobilitat eficient.

Gràcies a la col·laboració entre l’entitat organitzadora ITS i el postgrau en Smart Mobility, la comunitat d’alumnes i exalumnes del programa han pogut assistir gratuïtament a la jornada.

ITS és una associació formada amb l’objectiu d’unir al sector públic, privat i acadèmic relacionat amb els sistemes intel·ligents de transport, per fer més segura, sostenible i eficient la mobilitat de persones i mercaderies a través dels diferents modalitats de transport. Agrupa empreses com Abertis, Idom, Grup Etra, Indra, Sener, Telvent, Tecnalia, TSS … etc), així com les principals institucions i consorcis d’Espanya, Ministeri de Foment, BSM Barcelona Serveis Municipals, EMT Madrid, Agència Valenciana de Mobilitat, TMB Barcelona o el departament de Transports de Govern Basc, entre d’altres.

Jornada ITS & Smart Mobility organitzada per:

Logo ITS