Alumnes del postgrau en BIM Management presenten els seus projectes BIM a l’ETSAB

La Sala d’Actes de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) va acollir l’Open Talent: “BIMNESS: Generant nous models d’innovació i negoci BIM”, una sessió per aprendre com el BIM Management està revolucionant el sector de la construcció, els processos de treball i d’innovació i de quina forma està generant un marc per al desenvolupament de nous models de negoci. En aquesta sessió, els alumnes del postgrau en BIM Management. Gestió Multiplataforma de Building Information Modeling van presentar tres projectes BIM, una fantàstica ocasió per debatre sobre els reptes i oportunitats del sector en aquest nou escenari.

La sessió va estar introduïda per Benjamín Suárez, director de la Fundació Politècnica de Catalunya, qui va donar la benvinguda a tots els assistents. Tot seguit prenia la paraula Eloi Coloma, director del postgrau, per introduir les oportunitats que generen les eines de Building Information Modelling (BIM) per als professionals de l’àmbit de l’arquitectura i l’enginyeria.

Després es donava pas a les tres presentacions dels alumnes, que van explicar els seus propis projectes BIM desenvolupats al llarg del curs.

BIM

Simulació de la integració de les bases de dades de l’ITEC (Institut de Tecnologia de la Construcció) en un projecte BIM. Aquest projecte multiplataforma mostra la capacitat d’ajuda del BIM en la presa de decisions i està basat en innovació aplicada al business actual.

BIM Jarreta

És un projecte BIM multiplataforma que integra el disseny sostenible, l’estalvi energètic i està alineat amb la millora de resultats del negoci. Realitzat en col·laboració amb GPO, grup d’enginyeria amb presència global als sectors d’infraestructures, edificació, energia, medi ambient i automoció.

BIM 3

Dobim és un start-up sorgida de la primera edició del postgrau en BIM Management de la UPC School. És un exemple de reinvenció professional i del nou model de negoci i treball vinculat al BIM: ofereix serveis multiplataforma amb mètodes col·laboratius.

L’aplicació professional dels diferents projectes presentats, els reptes professionals que abordaven, la seva dificultat tècnica van donar com a resultat una sessió molt interessant de debat, amb nombroses preguntes, entre els alumnes participants i el públic assistent, que estava format per més de 140 professionals destacats del sector.