Alumnes del màster en Executive en Supply Chain Management presenten un projecte sobre vehicles autoguiats al Saló Internacional de la Logística (SIL)

El passat 9 de juny, en el marc del Saló Internacional de la Logística (SIL2016), un grup d’alumnes del màster Executive en Lean Supply Chain Management. Direcció d’Operacions i Logística de la UPC School van presentar un projecte pioner sobre transport per carretera mitjançant vehicles autoguiats. Aquest és el projecte final de màster desenvolupat pels alumnes Annamaria de Gregorio, Pablo Vargas, Carlos Martín y Paola Rueda.

Presentacio SILL’estudi ha estat dirigit pel Port de Barcelona i intenta analitzar l’evolució futura de la tècnica coneguda com a “platooning”, mitjançant la qual un grup de camions segueixen a un camió líder amb un grau d’automatisme cada cop major. Aquesta nova tecnologia farà que en un futur no tan llunyà, el conductor no sigui necessari en els camions seguidors. A Europa, les primeres proves d’aquest sistema s’han realitzat amb èxit a Holanda.

Carles RuaEl treball ha estat tutoritzat per Carles Rua i és una completa prospectiva sobre el futur dels camions autoconduits. Els alumnes han analitzat al detall els terminis en què anirà evolucionant la tecnologia i l’impacte que pot generar en l’activitat portuària.

Els alumnes van presentar, amb gran èxit de públic, aquest innovador treball a l’estand del Port de Barcelona durant la celebració de la darrera edició del Saló Internacional de la Logística (SIL 2016), el punt de trobada de tota l’activitat logística al Sud d’Europa, la Mediterrània i Iberoamèrica. És un dels esdeveniments de referència internacional de la logística i del transport que reuneix inversors i compradors de tota la cadena logística, a més de presentar les darreres novetats tecnològiques en aquest sector. El Saló Internacional de la Logística 2016 ha congregat més de 30.000 professionals i unes 1.000 empreses, un 10% més que l’any passat.