Vídeos del cicle de conferències internacionals en disseny d’il·luminació 2015-2016

Els millors professionals de l’àmbit de la il·luminació arquitectònica i d’espais interiors es donen cita al cicle de conferències en obert que es realitza anualment en el marc del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica de la UPC School. Consulta els vídeos complets de les experiències professionals en il·luminació arquitectònica que ens han presentat al llarg d’aquest curs 2015-2016 els professionals Anne Bureau, Miguel Milá, Rudolf Teunissen i Martina Weiss.

Anne Bureau: “Enllumenar la foscor” – Estudi d’il·luminació Wonderlight

AnneBureauAl setembre de 2015, Anne Bureau ens va presentar la conferència Open Talent: “Enllumenar la foscor” en què va fer una aproximació sobre com il·luminar la foscor o objectes foscos. La sessió es va basar en una reflexió sobre clàssiques icones plàstiques de la foscor, com són les pintures de Pierre Soulages, pintor, gravador i escultor francès, també conegut com “el pintor del negre” o fins al mateix casc de Darth Vader (Star Wars ).

Anne Bureau és dissenyadora d’il·luminació en el seu propi estudi, Wonderfulight, des d’on abasta totes les àrees dins de l’àmbit del disseny d’il·luminació. Anne Bureau és membre professional de IALD, ACE, ILA, i imparteix conferències arreu del món. És part del comitè director de EILD, Encuentro Iberoamericano de Lighting Design.

AlumbrarOscuridad

Miguel Milá: “El control de la llum”

MilaAl desembre de 2015, Miguel Milá, interiorista, dissenyador d’il·luminació i una de les figures més destacades del disseny català modern, va realitzar la conferència: “El control de la llum”. En aquesta conferència va fer un repàs a la seva trajectòria professional: des dels seus inicis com a interiorista fins a la seva consolidació dins de l’àrea del disseny industrial. Miguel Milá és el creador del banc neoromàntic (1995), avui de presència habitual en els paisatges urbans. El van seguir uns anys més tard, el banc neoromàntic de pota lleugera (2000) i el neoromàntic d’alumini de pota lleugera (2002).

Miguel Milá ha exercit un paper fonamental en la història del disseny català modern. La seva tasca ha estat reconeguda amb el Premi Nacional de Disseny i el Premi Compasso D’Oro com a reconeixement a la seva trajectòria professional i la seva contribució a la difusió del disseny espanyol a l’estranger.

ControlLuz

Rudolf Teunissen: “Clair obscure in public space” – Estudi d’il·luminació Daglicht & Vorm

LightingConfeAl març de 2016, Fabra i Coats – Fàbrica de Creació de Barcelona va acollir la conferència: “Open Talent:” Clair Obscure in public space “, a càrrec de Rudolf Teunissen, lighting designer en l’estudi Daglicht&Vorm, de Rotterdam (Països Baixos).

Rudolf Teunissen és creador del projecte d’il·luminació urbana Broken Light, un projecte que va dotar d’una nova identitat a un dels carrers degradats de Rotterdam. Amb la combinació d’enllumenat públic i disseny d’il·luminació, va aconseguir dotar d’una nova personalitat a l’espai, allunyar delinqüència i prostitució i enfortir el sentiment de comunitat dels seus habitants. Aquest projecte ha estat guanyador de diversos premis internacionals, entre ells el IALD Radiance Award.

ClairObscure

Martine Weiss: “Austere lighting, timeless design” – Estudi d’il·luminació Licht Kunst Licht

WeissAquest juny de 2016, Martina Weiss va visitar Barcelona per realitzar la conferència Open Talent: “Austere lighting, timeless design”. Martina Weiss és team leader i project manager per a la consultoria d’il·luminació Licht Kunst Licht a Alemanya. Des d’aquest estudi, ha liderat projectes com el Museu de l’Art i la Cultura de Münster (Alemanya); el Museu Oceanogràfic de Mònaco; el Museu Nacional de Qatar; edificis d’oficines i laboratoris de Novartis a Basilea i Xangai; l’Hotel & Spa LeDomaine prop de Valladolid o d’altres projectes actualment en curs a Qatar, com el nou aeroport de la ciutat de Doha.

AustereLighting

Totes aquestes ponències s’emmarquen en el cicle de conferències del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica, patrocinades per Artemide, Flos, Erco, iGuzzini i Lutron, empreses líders en il·luminació residencial. Els ponents realitzen, prèviament a la conferència, una correcció de treballs als alumnes del màster en Lighting Design.

Patrocinadors:

Artemide