3a edició del postgrau ‘L’Arquitectura de l’Hospital del segle XXI’

El proper mes d’octubre es posarà en marxa la 3a edició del postgrau “L’Arquitectura de l’Hospital del s. XXI”. Aquest programa, organitzat pel LA(H)B Laboratori d’Arquitectura Hospitalària Barcelona i l’Escola Sert del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), està dirigit pel prestigiós arquitecte Mario Corea i està acreditat per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) .

LahbEl curs s’adreça a arquitectes i arquitectes tècnics, professionals que intervenen en el procés de disseny i construcció d’edificis per a la salut. Funciona com un laboratori que investiga idees innovadores en l’arquitectura hospitalària, fonamentant-se en valors que busquen la interrelació entre el disseny d’espais i els sistemes sanitaris i la construcció de societats i ciutats saludables. Tot això, amb l’objectiu de retornar als hospitals l’interès i la qualitat de la bona arquitectura.

És un postgrau principalment projectual, recolzat per classes teòriques i visites a hospitals emblemàtics. Les classes teòriques, a càrrec de professors especialitzats, tenen com a finalitat desenvolupar els continguts teòrics que conflueixen en la tasca final de projectar un hospital. En aquest taller de projecte, cada alumne dissenya un hospital de mitjana complexitat amb el suport dels professors. El treball en equip, compartint coneixements i experiències, és fonamental per arribar a solucions que aportin noves idees sobre l’arquitectura sanitària.

Al llarg del programa es visiten múltiples hospitals d’última generació a Catalunya, amb sessions guiades pels arquitectes i el personal de cada hospital. Cada visita és una oportunitat per analitzar a fons els sistemes funcionals, des de les sales de màquines fins als passadissos tècnics i les zones d’hospitalització.

Consulta més informació d’aquest programa en el següent vídeo, amb les experiències del director, alumnes i docents:

lahb

Més informació a:

Web: http://www.lahbcn.com

Correu electrònic: hospital@mariocorea.com

2 thoughts on “3a edició del postgrau ‘L’Arquitectura de l’Hospital del segle XXI’”