Javier Mariscal inaugura la 4a edició del màster en Lighting Design

Javier Mariscal, un dels dissenyadors més destacats del panorama actual i Premi Nacional de Disseny l’any 1999, va ser l’encarregat d’impartir la conferència inaugural de la 4a edició del màster en Lighting Design de la UPC School. Javier Mariscal va donar la benvinguda als 20 nous estudiants d’aquest programa amb la conferència “Colors”, un recorregut per la història dels colors.

MariscalAmb el suport d’una pantalla de projecció i quatre petits objectes, Javier Mariscal transforma la conferència en un divertit espectacle en el qual parla, canta, balla i es diverteix explicant la història del món a través de la història dels colors. Un recorregut màgic que parla del poder creatiu i inspirador dels colors del món i també de la capacitat comunicativa del disseny.

Javier Mariscal és un creador visual que desenvolupa el seu treball en tot tipus de suports i disciplines. El disseny de mobiliari, l’interiorisme, el disseny gràfic, el paisatgisme, la pintura, l’escultura, la il·lustració, el disseny web i multimèdia i l’animació són camps en els quals desenvolupa la seva activitat creativa. Juntament amb l’equip d’Estudio Mariscal, que va fundar l’any 1989, ha realitzat en els últims anys projectes com l’interiorisme i la gràfica de la botiga H&M de Barcelona, ​​la planta11 de l’Hotel Puerta America de Madrid o la imatge gràfica de la 32 edició de la Copa Amèrica, entre altres.

Ha realitzat múltiples exposicions col·lectives i individuals al llarg d’aquests anys. Va ser el creador del mític Cobi, mascota dels Jocs Olímpics de Barcelona’92. Va obtenir el Premi Nacional de Disseny (1999) i el Premi Goya a la millor pel·lícula d’animació (2011) pel llargmetratge d’animació Chico i Rita, que va dirigir amb Fernando Trueba.

El màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica comença la seva 4a edició amb 20 alumnes, que es convertiran en lighting designers capaços de plantejar i executar un projecte professional de disseny d’il·luminació arquitectònica tant d’interior com d’exterior. Aquesta formació, pràctica i professionalitzadora, compta amb el suport d’empreses destacades del sector, com Erco, iGuzzini i Lutron. Actualment, amb l’evolució de les noves tecnologies i l’ús cada vegada més gran que es fa d’elles, la incorporació d’aquesta figura professional és indispensable en el disseny i definició de qualsevol tipus d’espai.