S’inicia la 1a edició del postgrau en Water, Energy & City. Leading the Future

Agbar, Ajuntament de Barcelona, Gas Natural Fenosa i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de la UPC han posat en marxa conjuntament un nou programa formatiu amb les tendències més innovadores en la gestió integral de l’aigua, de l’energia i de l’entorn urbà. 11 estudiants de l’ETSECCPB van començar, el passat 1 de març, aquest postgrau en Water, Energy & City. Leading the Future, amb el qual desenvoluparan les competències específiques per a la gestió intel·ligent dels recursos.

InauguracioWaterEl nou escenari smart requerirà professionals capaços de combinar estratègicament els elements essencials de la vida humana: l’aigua i l’energia, i com integrar-los en la ciutat intel·ligent, amb les noves habilitats multidisciplinàries pròpies de l’era digital. Aquest postgrau els permetrà desenvolupar aquests coneixements, amb el guiatge de les entitats de referència del sector de les smart cities.

La direcció acadèmica del programa recau en César Mösso Aranda, professor agregat del departament d’Enginyeria Civil i Ambiental de la UPC i doctor per la Universitat Politècnica de Catalunya, dintre del seu programa en Enginyeria del Mar. Les classes del postgrau, que duraran fins al mes de juliol, es realitzen a l’Escola de Camins.

WaterEnergyEl programa s’estructura en 4 mòduls:

• Aigua – Sistemes de distribució i la seva gestió optimitzada, en el marc de la indústria 4.0.
  • Energia – Gestió intel·ligent dels sistemes de distribució i aplicació de la intel·ligència artificial en edificis.
  • Ciutat – Integració en l’ambient urbà dels sistemes, redefinició de l’espai públic i la mobilitat urbana.
  • Coneixements transversals – Gestió d’equips, gestió de conflictes i desenvolupament sostenible.

Els alumnes participants en aquest programa aplicaran els coneixements en un projecte real desenvolupat en equip i tutoritzat per professionals de referència de les entitats impulsores del postgrau.