Un exalumne del màster en Enginyeria Mecànica i Equipament Industrial, guanyador del University Steel Prize 2018

Sergi Parareda, exalumne del màster en Enginyeria Mecànica i Equipament Industrial de la UPC School, ha estat el guanyador del University Steel Prize 2018, l’únic guardó internacional que premia les idees i productes en solucions d’acer.

SergiPararedaSergi Parareda ha estat elegit guanyador per la seva investigació innovadora sobre la resistència a la fatiga de les vores retallades en acer d’alta resistència. “La combinació de la comprensió d’aquest complex fenomen amb les proves pràctiques i l’obtenció d’interessants conclusions fa que el projecte de Sergi destaqui entre altres propostes”, va explicar Linda Petersson de SSAB, presidenta del jurat del Swedish Steel Prize 2018.

Com a part de la seva tesi, Sergi Parareda combina els seus estudis amb la investigació a la Fundació CTM i a Scania AB, per estudiar en projectes reals de vehicles pesants la resistència a la fatiga de les vores retallats en acer d’alta resistència. El seu projecte ha comptat amb l’aval de la universitat i un institut de recerca, així com un fabricant de camions.