El màster en Sistemes d’Informació Geogràfica celebra els seus 20 anys

El màster en Sistemes d’Informació Geogràfica (SIG) de la UPC School celebra el seu 20è aniversari. Han estat dues dècades formant els millors professionals en sistemes d’informació geogràfica i la seva aplicació en àmbits com els recursos i les infraestructures, l’anàlisi de mercats, l’avaluació d’impacte ambiental o la planificació urbana, entre d’altres.

OpenTalent_GovernObertPer celebrar aquesta fita tan destacada, el passat dijous 4 de octubre es va realitzar un Open Talent especial, amb el nom: “Nous Escenaris per al Govern Obert: Big Data i Innovació al servei de Ciutats i Persones”.

La sessió va comptar com a ponents amb:

IMG_3254La sessió, introduïda per la directora del màster en SIG Pilar García-Almirall, va esdevenir un diàleg obert entre administració pública i empresa privada per analitzar reptes de futur en govern obert i gestió de dades. Georeferenciar l’altíssim volum de dades generat per l’activitat de les ciutats i els seus habitants ajuda a contrastar la informació i gestionar-la amb més facilitat per a la presa de decisions.

Al finalitzar la sessió es va fer un pica-pica amb els assistents a l’acte, antics alumnes, professors i els col·laboradors del màster, que han facilitat la renovació docent al llarg de dues dècades de trajectòria. El màster en Sistemes d’Informació Geogràfica de la UPC School ha comptat des dels seus inicis amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, ​​així com altres administracions públiques, com AMB, la Generalitat de Catalunya, ICGC i els Ajuntaments de l’Hospitalet de Llobregat, Sant Cugat o El Prat. També ha comptat amb el suport de les principals empreses de tecnologies de la informació com Nexus Geographics, T-Systems, ESRI o Hexagon Intergraph, entre d’altres.