Carlos Ferrater guanya el Premi Nacional d’Arquitectura

16 de març de 2010

Aquest any el Premi Nacional d’Arquitectura 2009 ha estat concedit al prestigiós arquitecte i director del Màster en Projectes XXI. De la Geometria a l’Espai Construït
de la UPC School, Carlos Ferrater.

L’arquitecte, també professor del Departament de Projectes Arquitectònics de la UPC i director de la Càtedra Blanca, ha rebut aquest guardó per part d’un jurat presidit per la ministra d’habitatge Beatriz Corredor per “haver esdevingut referència indiscutible per a diverses generacions d’arquitectes”.

L’arquitecte, que actualment està treballant en un projecte per a una escola de Sitges, ha rebut diversos premis d’arquitectura i urbanisme al llarg de la seva carrera com per exemple el premi internacional d’arquitectura Brunel, el BigMat i, en diverses ocasions, el Premi Ciutat de Barcelona i el premi FAD d’arquitectura.

Carlos Ferrater és autor de les tres illes de la Villa Olímpica, l’Hotel Rey Juan Carlos I, el Palau de Congressos de Catalunya i l’Institut Científic, edificis ubicats a Barcelona. A més, ha realitzat els projectes de l’Auditori i el Palau de Congressos de Castelló, el Parc de les Ciències de Granada i l’estació intermodal de Saragossa, entre d’altres treballs. ■