Josep Quetglas, catedràtic d’Arquitectura a la UPC, Premi Nacional d’Arquitectura

15 de setembre de 2009

El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) ha atorgat a l’arquitecte Josep Quetglas el Premi Nacional d’Arquitectura i Espai Públic.

El jurat ha premiat Quetglas “per la seva incansable investigació i divulgació” sobre Le Corbusier, que s’han plasmat en la publicació Massilia. Annuaire d’Études Corbuséennes. Segons el jurat, format per 24 personalitats del món de la cultura, l’arquitecte mallorquí ha destacat pels coneixements que ha impartit a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya i per la seva trajectòria com a crític d’arquitectura.

El jurat també ha valorat molt positivament els seus assajos, que han permès “construir una cultura arquitectònica densa i singular basada en el rigor i la permanent exigència crítica”.

Josep Quetglas, que ha passat gran part de la seva vida a Barcelona com a catedràtic de la UPC, descriu l’arquitecte francès Le Corbusier com un dels arquitectes que millor ha representat l’esforç individual. Afirma Quetglas: “Saber estar a l’altura de les circumstàncies, enfrontar-se als temps en què toca viure, com a condició, estímul i objectiu de l’existència humana. Veu personal d’un ambient col·lectiu. Tractar de comprendre a Le Corbusier significa, d’alguna manera, tractar de comprendre allò que pot ser, que ha d’arribar a ser, un arquitecte.”

El CoNCA també ha premiat Enric Jardí amb el Premi Nacional de Disseny i Francesc Torres amb el Premi Nacional d’Arts Visuals. ■